اعتصاب سراسری کارگران، یونان را به تعطیلی کشاند

اعتصاب سراسری کارگران، یونان را به تعطیلی کشاند
چهارشنبه 10 مهر 1398 - 12:34

اتحادیه های کارگران ؛ اساتید ؛ معلمان ؛ بانکداران ، خبرنگاران و کشتیرانی یونان با انتشار بیانیه مشترکی در اعتراض به تغییر قوانین کار در این کشور اعلام کردند که از امروز چهارشنبه به مدت 24 ساعت دست از کار خواهند کشید.

العالم ـ اروپا

اعتصاب سراسری از سوی اتحادیه های سراسری کارگران( یسه)، کارگران مبارز( پامه) ، اساتید و معلمان ( المه)، کشتیرانی ، بانکداران ، اتحادیه سراسری خبرنگاران ( اسه ا) و دیگر سندیکاها باعث شده تا یونان به تعطیلی کشیده شود و این امر مشکلات فزاینده ای را برای مردم این کشور بدنبال داشته است .

براساس این گزارش ، کارکنان همه بانک ها، خطوط ریلی و اتوبسرانی درون و برون شهری، کارکنان شرکت های کشتیرانی، مدارس و دانشگاه های سراسر کشور، کارکنان بیمارستان ها و دیگر بخش های دولتی و خصوصی این کشور امروز از رفتن به محل کار خودداری کرده اند .

بیمارستان های یونان نیز در بیانیه ای اعلام کردند که فقط بیماران اورژانسی را پذیرا خواهند بود و از شهروندان خواسته شده است که در حد ممکن از مراجعه به مراکز درمانی کشور خودداری نمایند.

کلیه اتحادیه ها و سندیکاهای سراسر یونان نیز از همه کارکنان خود خواسته اند ضمن اعتصاب ؛ در تظاهراتی که امروز در سراسر کشور در اعتراض به تغییر قوانین کار توسط دولت محافظه کار و راستگرای یونان برگزار می شود ؛ فعالانه شرکت نمایند.

به گزارش ایرنا، تجربه سال های متمادی نشان داده که در زمانی که راستگرای های محافظه کار قدرت را در یونان بدست دارند، رسانه های عمومی کشور نیز بطور همزمان دست به اعتصاب می زنند و بدین ترتیب کشور در خاموشی خبری بسر می برد و مردم از نحوه و حجم شرکت کنندگان در تظاهرات بی خبر باقی می مانند و ناچاراً برای اطلاع از روند تظاهرات مردمی به رسانه های خارجی روی می آورند.

البته رسانه های خبری داخلی 24 ساعت بعد از برگزاری اعتصابات و برگزاری تظاهرات بصورت جزیی مردم را جریان تظاهرات روز گذشته و به عنوان اخبار کهنه و دست دوم قرار می دهند.

طرح تغییر قوانین کار در یونان مواردی را از جمله کاهش حق تظاهرات، واگذاری تصمیم در مورد حقوق و ساعات کاری به کارفرما، حذف نقش اتحادیه ها در دفاع از کارکنان و منافع آنان را شامل می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها