تلاش آمریکا برای وارد کردن عناصر فراری داعش از سوریه به عراق

تلاش آمریکا برای وارد کردن عناصر فراری داعش از سوریه به عراق
پنج‌شنبه 11 مهر 1398 - 09:09

یکی از فرماندهان سازمان «الحشد الشعبی» می‌گوید نظامیان تروریست آمریکایی در غرب عراق، رزمایش‌هایی برگزار می‌کنند تا عناصر داعش که از سوریه فرار می‌کنند، بتوانند وارد عراق شوند.

العالم - عراق

«هادی الخراسانی» از فرماندهان سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق از تلاش مجدد نظامیان تروریست آمریکا برای ورود عناصر گروه تروریستی داعش به داخل خاک عراق خبر داد.

الخراسانی به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که مناطقی از نوار مرزی عراق در تصرف نظامیان آمریکایی قرار دارد و آنان نیز در این مناطق دست به تحرکاتی می‌زنند.

وی در ادامه توضیح داد که نیروهای آمریکایی در این مناطق اقداماتی انجام می‌دهند و رزمایش‌هایی برگزار می‌کنند تا عناصر داعش که از سوریه فرار می‌کنند، وارد عراق شوند.

این فرمانده الحشد همچنین گفت آمریکایی‌ها در صحرای الانبار از پهپاد استفاده می‌کنند تا مسیرهایی را پیدا کنند که از حضور نیروهای امنیتی خالی است و بدین ترتیب بتوانند مسیری را برای عناصر داعش انتخاب کنند که قصد دارند وارد عراق شوند.

الخراسانی در پایان خاطر نشان کرد که الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی کنترل مرزهای عراق و سوریه را در اختیار گرفته‌اند.

وی روز گذشته هم گفت که نیروهای الحشد الشعبی در جریان مرحله پنجم عملیات «اراده پیروزی»، کنترل مساحت‌های گسترده‌ای از نوار مرزی عراق را به دست گرفته و آن را به صورت کامل پاکسازی کردند.

این فرمانده عراقی همچنین اعلام کرد که «نیروهای الحشد در حال حاضر، کنترل بیش از ۶۵۰ کیلومتر را در طول نوار مرزی عراق-سوریه و عراق-عربستان به دست گرفتند».

در خصوص همکاری آمریکا با عناصر داعش، «قصی الانباری» مدیر دفتر سازمان «بدر» عراق اواسط مرداد ماه خبر داد که آمریکایی‌ها از پایگاه ۷۰ در شهرستان الرطبه در الانبار خارج شدند تا زمینه برای گروه تروریستی داعش فراهم شود و در این منطقه با آزادی کامل، حرکت کند.

الانباری با بیان اینکه پایگاه الرطبه به منزله پست دیدبانی برای تحت نظر داشتن مثلث «سعودی-سوری-اردنی» است، گفت که نظامیان آمریکایی پس از خروج از پایگاه الرطبه به سمت پایگاه «عین الاسد» در استان الانبار (غرب عراق) رفتند تا گذرگاه‌های امنی برای عناصر داعش در داخل این استان ایجاد کنند.

پربیننده ترین خبرها