الشعیبی: محمد دحلان در حمایت از نبیل قروی دست دارد

الشعیبی: محمد دحلان در حمایت از نبیل قروی دست دارد
پنج‌شنبه 11 مهر 1398 - 14:33

ریاض الشعیبی، از رهبران سابق جنبش النهضه مطلب مفصلی را درباره ماجرای نبیل القروی، کاندید ریاست جمهوری در انتخابات فعلی تونس منتشر کرده است با عنوان "ماجرای کامل پولشویی .. این همه ماجرا نیست". این مطلب همزمان با رد آزادی قروی منتشر شده است

العالم - تونس

الشعیبی در تشریح ابعاد مختلف این موضوع گفت که وضعیت مالی شبکه تلوزیونی "نسمه" پس از تقویت و رشد حزب "نداء تونس" بهبود چشمگیری یافت. این شبکه تلوزیونی در لوکزامبورگ ثبت شده است و پول هنگفتی در این کشور صرف این شبکه می شود. قروی با این پول ها برنامه ها و سریال هایی را از سه شرکت در تونس که متعلق به خودش است خریداری می کند. به عبارتی شبکه نسمه متعلق به قروی است خدماتی را از قروی می خرد و به او می فروشد.

الشعیبی در این یادداشت، به دو سئوال اشاره می کند که قروی در حین تحقیقات نتوانست پاسخ قانع کننده ای به آنها بدهد. و به این ترتیب مجرم بودن و اتهام های وی به فساد و پولشویی مسجل شد. این دو سئوال این بود: این فرآیند پیچیده ای که شما مشغول آن هستید، چیست؟ و اینهمه پول که در لوکزامبورگ صرف راه اندازی شبکه نسمه کرده اید از کجا آورده اید؟

الشعیبی تصریح کرد: مسأله فرار مالیاتی یک مسأله اثبات شده است و نیازی به اطلاعات و مدارک بیشتر برای اثبات آن نیست. باید بدانیم که صحبت از فرار مالیاتی ده ها میلیاردی است.

وی در ادامه گفت: نبیل قروی دوست ندارد که دولت تونس از حساب بانکی وی در لوکزامبورگ خبردار شود زیرا نمی تواند بگوید که این پولها را از کجا آورده است.

وی تأکید کرد که اتهام پولشویی و فرار مالیاتی برای قروی اتهام ثابت شده ای است. قروی با اتهام سوم رو به روست که از دو اتهام قبلی خطرناک تر است. اتهام سوم وی اقدام علیه امنیت ملی است.

الشعیبی در ادامه خاطرنشان می کند که "به تازگی مشخص شده است که یک انجمن به ریاست یک فلسطینی هر ماه 6.5 میلیارد به حساب شبکه النسمه واریز می کند. این پول از کجاست و برای چیست؟"

وی تصریح کرد که این فلسطینی "ظاهرا یکی از اعضای جماعت محمد دحلان است که پیوسته در حال تردد به کشورهای حاشیه خلیج فارس است که معمولا به عنوان کانون تحرکات ضد انقلاب در جهان عرب شناخته می شوند."

وی در همین راستا افزود: کاملا روشن است که این جمعیت از حمایت مالی امارات برخوردار است و سرگرم پولشویی به نفع گروه های خاص دیگری در تونس علاوه بر شبکه نسمه است.

پربیننده ترین خبرها