تظاهرات اعتراضی در لندن همزمان با سالروز قتل خاشقچی

تظاهرات اعتراضی در لندن همزمان با سالروز قتل خاشقچی
جمعه 12 مهر 1398 - 05:09

همزمان با سالروز قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد عربستانی، مخالفان رژیم سعودی در مرکز لندن تجمع کرده و شعارهایی را علیه «محمد بن‌ سلمان» به عنوان مسئول این جنایت سر دادند.

العالم - اروپا

معترضان در میدان مشهور ترافلگار لندن تجمع کرده و با حمل دست نوشته هایی خواستار اجرای عدالت علیه عاملان این جنایت شدند.

آنها همچنین بادکنک بن سلمان را که دستش به خون آغشته بود در آسمان به پرواز درآورده و شعار می دادند «مرگ بر بن سلمان» و «عدالت را درباره خاشقچی اجرا کنید».

«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان به تازگی در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس» آمریکا مدعی شده که دستور قتل خاشقچی را نداده و از طرح قتل وی خبر نداشته است. او با این حال گفته که، «به عنوان رهبر عربستان سعودی مسئولیت کامل آن را می‌پذیرم. »

«خالد بن بندر آل سعود» سفیر سعودی در انگلیس هم به بی.بی.سی گفته، قتل خاشقچی لکه ننگی برای عربستان است.

خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد عربستانی دوم اکتبر ۲۰۱۸ (۱۰ مهرماه ۹۷) در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید و جسدش هرگز پیدا نشد.

دادستانی کل استانبول ۳۱ اکتبر سال گذشته (۹آبان ۹۷) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که خاشقچی بلافاصله پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در این شهر، طبق نقشه‌ قبلی خفه و کشته شده است.

قتل خاشقچی ۵۹ ساله و سردبیر پیشین روزنامه الوطن سعودی، ضربه شدیدی به آبروی نداشتۀ آل سعود به ویژه محمد بن سلمان در سطح جهان وارد کرد.

پربیننده ترین خبرها