پس از فرصت سوزی ائتلاف سعودی در پذیرش ابتکارات؛

ادامه عملیات بازدارندگی یمن برای رویارویی با متجاوزین

ادامه عملیات بازدارندگی یمن برای رویارویی با متجاوزین
جمعه 12 مهر 1398 - 12:35

عضو شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد، عملیات بازدارندگی یمن برای رویارویی با ائتلاف عربی با توجه به نادیده گرفته شدن همه ابتکارات از سوی متجاوزان ادامه خواهد یافت.

العالم - یمن

«محمد علی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی یمن ضمن تاکید بر جدی بودن مردم یمن در راستای صلح تصریح کرد: عملیات بازدارندگی یمن برای رویارویی با ائتلاف عربی با توجه به نادیده گرفته شدن همه ابتکارات ادامه خواهد یافت.

وی افزود: انصارالله تاکنون چندین طرح را به برای پایان جنگ پیشنهاد داد که آخرین آن ابتکار «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی بود.

به گزارش وبگاه خبری المسیره، الحوثی گفت: تأخیر در شروع یک روند سیاسی در راستای ابتکارات ارائه شده باعث می‌شود که کشورهای متجاوز برداشت اشتباهی از آن داشته باشند. گویی نتیجه یک وضعیت ضعیف بوده است .

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن دو هفته پیش از طرح توقف مشروط حملات پهپادی و موشکی به عربستان خبر داد و پاسخ مثبت ائتلاف سعودی به آن را خواستار شد، اما ائتلاف عربی در این مدت به بمباران یمن و همچنین حملات زمینی مزدورانش ادامه داد.

الحوثی روز چهارشنبه در دیدار با «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن ضمن درخواست از وی برای در نظر گرفتن تغییر و تحولات رخ داده در معادلات میدانی گفت: مسئله یمن به دلیل اوضاع انسانی بحرانی آن در مرکز توجه و نگرانی‌های بین المللی قرار گرفته است و معادلات و تحولات جدید ضرورت دستیابی به صلح را نزد کشورهای عضو ائتلاف بیشتر کرده است.

الحوثی درخواست‌های کشورهای ائتلاف برای آتش بس در سایه ادامه تنش‌های نظامی و بمباران‌های چندین استان یمن و ادامه پیشروی‌ها در جبهه‌های متعدد را تقبیح کرد .

الحوثی از فرستاده سازمان ملل خواست برای رسیدگی به اوضاع انسانی در الدریهمی و دیگر مناطق همکاری کرده و در آزادی اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی و بازداشتی‌ها مشارکت داشته باشد. بخصوص که نیروهای کشورهای متجاوز و مزدوران آنها تخلفات بزرگی را علیه اسرا و بازداشتی‌های نزد خود مرتکب می شوند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها