بیانیه رئیس منطقه کردستان درباره ناآرامی ها و اعتراضات مردمی در عراق

بیانیه رئیس منطقه کردستان درباره ناآرامی ها و اعتراضات مردمی در عراق
جمعه 12 مهر 1398 - 19:25

رئیس منطقه کردستان عراق، با حمایت از اعتراضات مردمی در برخی شهرهای این کشور، خواستار دوری از آشوب و تخریب اموال عمومی شد.

العالم - عراق

«نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق امروز (جمعه) در بیانیه‌ای به حوادث روزهای گذشته عراق واکنش نشان داد و خواستار قانون‌مداری و حفظ ثبات و امنیت عراق شد.

به نوشته پایگاه خبری کردستان ۲۴، او بر رعایت «منافع اصلی» در عراق تأکید کرد و گفت: با نگرانی اتفاقات و فضای خشونت‌‌آمیزی که بغداد و چند استان دیگر را فرا گرفته، دنبال می‌کنیم. تظاهرات مسالمت‌‌آمیز حقی است که در قانون اساسی آمده است؛ اما شایسته نیست که به خشونت و درگیری و قانون گریزی تبدیل شود.

بارزانی تأکید کرد مشکلات عراق زاییده حال حاضر نیست؛ بلکه نتیجه اقدامات و سیاست‌های اشتباه دولت‌ها در دهها سال گذشته است و هیچ دولتی نمی‌تواند در یک شبانه روز آنها را حل کند.

او لازمه تحقق خواسته‌های مردم را همکاری همه جریان‌ها دانست و گفت دفاع از امنیت و ثبات و آینده کشور مسئولیت همگانی است.

در همین راستا «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق نیز امروز (جمعه) در دیدار با «تامی بالدوین» عضو مجلس سنای آمریکا و هیأت همراه وی در اربیل، گفت تنش در عراق به نفع هیچ کس نیست.

تظاهرات در بغداد و برخی استان‌های دیگر عراق از روز سه‌شنبه گذشته (نهم مهر ماه) در اعتراض به فساد و بیکاری آغاز شد اما به سرعت با خروج از مسیر مطالبات اصلی، وارد فاز سیاسی و فرقه‌ای شد و به درگیری میان تظاهرات کنندگان با نیروهای امنیتی انجامید.

فارس

پربیننده ترین خبرها