بازداشت عناصری آشوبگر در عراق؛ دیدار معترضان با رئیس پارلمان

بازداشت عناصری آشوبگر در عراق؛ دیدار معترضان با رئیس پارلمان
شنبه 13 مهر 1398 - 18:03

فرمانده عملیات بغداد از دستگیری عناصری آشوبگر از میان معترضان در تظاهرات‌های عراق خبر داد و گفت تک تیراندازهای ناشناس به سمت تظاهرات‌کنندگان در خیابان‌ها تیراندازی می‌کنند.

العالم - عراق

فرماندهی عملیات بغداد، پایتخت عراق از بازداشت تعدادی از شرکت کنندگان در تظاهرات روزهای اخیر این کشور خبر داد که قصد داشتند هرج و مرج ایجاد کنند و در جریان تظاهرات‌ها کوکتل مولوتف حمل می‌کردند.

به گزارش وبگاه خبری السومریه نیوز، سرلشکر «جلیل الربیعی»، فرمانده عملیات بغداد در کنفرانسی خبری گفت: افرادی از جمع تظاهرات کنندگان که با خود کوکتل مولوتوف حمل می‌کردند بازداشت شدند. نیروهای امنیتی هم سعی کردند یک تک تیرانداز که تظاهرات‌کنندگان را هدف می‌گرفت دستگیر کنند، اما او موفق به فرار به سمت مقصد نامعلومی شد.

الربیعی تاکید کرد: امنیت در بغداد کنترل شده است و نباید هرج و مرج ایجاد شود. از تظاهرات کنندگان هم می‌خواهیم خویشتنداری کرده و از نهادهای دولتی محافظت کنند.

روز گذشته رسانه‌های امنیتی عراق از کشته شدن چهار نفر از جمله دو نیروی امنیتی به ضرب گلوله تک تیراندازهای ناشناس در بغداد خبر دادند.

در همین حال امروز «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق با تعدادی از نمایندگان تظاهرات‌کنندگان در داخل پارلمان دیدار کرد.

یک منبع پارلمانی گفت که الحلبوسی با نمایندگان تظاهرات‌کنندگان درباره خواسته‌های مشروع آن‌ها و راه‌های پاسخ به آن مطابق با قانون بحث و گفت‌وگو کرد.

تظاهرات در برخی از شهرهای عراق از سه‌شنبه این هفته (نهم مهر) در اعتراض به شرایط اقتصادی، عدم اشتغال‌زایی و عدم مقابله با فساد آغاز شد و با واکنش مسئولان و سخنان نخست‌وزیر این کشور موج اعتراضان فروکش کرده است. مقامات عراقی حفظ امنیت جامعه ، عدم بکارگیری خشونت و امنیت تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی را خواستار هستند.

شبکه خبری السومریه عراق همچنین گزارش داد که «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر و فرمانده نیروهای مسلح این کشور، قانون ممنوعیت آمد و شد در پایتخت این کشور و تعدادی از شهرهای جنوب این کشور را از ساعت پنج صبح شنبه لغو کرد.

دفتر نخست وزیر عراق نیز اعلام کرد که در حال ارتباط با طرف‌های فعال در تظاهرات بوده تا از خونریزی جلوگیری شده و خواسته مشروع تظاهرات‌کنندگان اجابت شود.

منابع خبری عراق روز جمعه از وضعیت آرام در شهر بغداد پایتخت این کشور خبر داده‌اند. شبکه خبری السومریه گزارش داد که روز جمعه، مناطق مختلف بغداد به ویژه میدان «التحریر» –مرکز این شهر- آرام است .

خبرنگار السومریه هم گفت که مناطق مرکزی بغداد از صبح جمعه، آرام و خالی از حضور معترضان است.

فارس

پربیننده ترین خبرها