کُردهای سوریه: ترکیه حمله کند، جنگ تمام عیار رخ می دهد

کُردهای سوریه: ترکیه حمله کند، جنگ تمام عیار رخ می دهد
شنبه 13 مهر 1398 - 19:30

یک مقام کرد سوریه تهدید کرد که در صورت هرگونه حمله نظامی ترکیه، ضمن دفاع از خود جنگ فراگیر رخ خواهد داد.

العالم - سوریه

«مصطفی بالی» سخنگوی نیروهای «دموکراتیک سوریه» (قسد) در صفحه توئیتر خود در پاسخ به سخنان امروز رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، در خصوص بروز یک جنگ فراگیر در شمال سوریه هشدار داد.

به نوشته پایگاه خبری عنب‌بلدی، او نوشت: «نیروهای قَسَد به مکانیسم امنیتی ملزم و گام‌های لازم برای حفظ ثبات منطقه را بر می‌دارند، اما با این وجود در دفاع از خود و تبدیل هرگونه حمله ترکیه به یک جنگ فراگیر در مرزها تردید نمی‌کنیم.»

«مکانیسم امنیتی» نامی است که آمریکا به اقدامات مشترک خود با ترکیه در شمال سوریه نهاده است. هرچند ترکیه به کمتر از ایجاد منطقه امن در این خطه راضی نمی‌شود.

رئیس‌جمهور ترکیه امروز (شنبه) تهدید کرد که ارتش این کشور به زودی عملیات زمینی و هوایی همزمانی را برای استقرار صلح و ثبات در مناطق شرقی رودخانه فرات در سوریه اجرا می‌کند.

آمریکا و ترکیه اخیرا به توافق رسیده‌اند تا برای محقق کردن درخواست‌های آنکارا برای دور کردن تهدید‌های «تروریستی» از مرزهای جنوبی خود، منطقه امنی در امتداد این مرزها با سوریه و به عمق ۳۰ الی ۴۰ کیلومتر ایجاد شود و شبه‌نظامیان کرد از مرز دور شوند. «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه نیز چندی پیش از آغاز به کار مرکز عملیات مشترک با آمریکا درباره منطقه امن در شمال سوریه خبر داد.

فارس

پربیننده ترین خبرها