انتخاب اعضای پارلمان جدید تونس در اوج تنش های سیاسی

انتخاب اعضای پارلمان جدید تونس در اوج تنش های سیاسی
يکشنبه 14 مهر 1398 - 18:31

در حالی که فرایند رای دادن در خارج از تونس وارد سومین روز خود شده، مراکز رای گیری تونس پس از تصویب قانون اساسی جدید، امروز درب های خود را برای رای دهندگان دومین انتخابات پارلمانی باز کرد.

العالم- تونس

بیش از 7 میلیون تونسی برای انتخاب پارلمان جدید در اوج رقابت شدید گروههای سیاسی و نگرانی از بروز تنش های انتخاباتی حق رای دادن دارند.

بر اساس اعلام هیات عالی مستقل انتخابات تونس، قرار است فرایند رای دادن در انتخابات پارلمانی تا ساعت 5 عصر به وقت گرینویچ ادامه یابد در حالی که شهروندان مقیم خارج از جمعه رای دادن خود را اغاز کرده و تا امروز یکشنبه ادامه دارد.

انیس الجربوعی عضو هیات عالی مستقل انتخابات تونس گفت : نسبت مشارکت در انتخابات پارلمانی در خارج از کشور تا روز شنبه 7 درصد بوده است.

وی درباره رای دادن در داخل در گفت وگوی رادیویی گفت : با همکاری ارتش ملی و وزارت کشور همه مراکز رای گیری امن بوده و همه ابزار مورد نیاز برای رای دادن در اختیار همه مراکز انتخاباتی در ولایت های مختلف قرار گرفته است.

گفتنی است انتخابات کنونی در تاریخ این کشور که از انقلاب 2011 با بحران های اقتصادی و اجتماعی روبروست ، مهم و اساسی به شمار می رود .

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها