وزیر خارجه ترکیه: اطلاعات مربوط به عملیات "چشمه صلح" را به اعضای شورای امنیت اطلاع می دهیم

وزیر خارجه ترکیه: اطلاعات مربوط به عملیات
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 17:38

وزیر خارجه ترکیه در اولین واکنش پس از آغاز عملیات علیه سوریه گفت: عملیات نظامی ما منطبق با قوانین بین المللی و تصمیمات مربوط به مبارزه با تروریسم است.

العالم - ترکیه

اوغلو یادآور شد: نمایندگان اعضای شورای امنیت را به مقرشان فرا می خوانیم تا آن ها را در جریان اطلاعات مربوط به عملیات " چشمه صلح " قرار دهیم.

چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه درحالیکه به لباس نظامی ظاهر شد، پیامی در حمایت از ارتش این کشور داد که عملیات نظامی را در شمال سوریه آغاز کرد.

اوغلو در این پیام ، با ذکر یک بیت شعر از نامق کمال شاعر معروف ترکیه، از قصیده " سرودهای وطن " گفت : همه جهانیان ، از هیبت و شکوه اجداد ما با اطلاع هستند ، فک نمی کنم که فطرت انسانی تغییر کند، این خون ها همان خون هاست.

اردوغان ساعتی پیش در پیام توئیتر خود اسم رمز این عملیات را "نبع السلام" یا چشمه صلح عنوان کرده و نوشت: عملیات را علیه گروه های تروریستی و پ.ک.ک و ی.پ.ک اجرا می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامیت ارضی سوریه را حفظ می کنیم و به واسطه منطقه امنی که در نتیجه عملیات نبع السلام ایجاد خواهیم کرد، بازگشت آوارگان سوریه به کشورشان را تضمین می کنیم و برای سربازان خود در این عملیات، آرزوی توفیق می کنیم .

رسانه‌های ترکیه نیز گزارش دادند جنگنده‌های این کشور به اطراف شهر «رأس العین» واقع در شمال سوریه حمله کردند. نیروهای دموکراتیک کرد موسوم به قسد نیز آغاز حملات ترکیه به شمال سوریه را تایید کرده است.

گزارش لحظه به لحظه عملیات ترکیه علیه سوریه را اینجا بخوانید

پربیننده ترین خبرها