نامزد انتخابات ریاست جمهوری تونس از زندان آزاد شد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تونس از زندان آزاد شد
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 21:59

منابع خبری روز چهارشنبه گزارش دادند که «نبیل القروی» نامزد انتخابات ریاست جمهوری تونس که پیش تر به اتهام فساد مالی زندانی شده بود، آزاد شد.

العالم - تونس

وکیل القروی اعلام کرد که دادگاه با درخواست آزادی وی از سوی وکلایش موافقت کرده است.

القروی 23 اوت (1 شهریور) به دنبال شکایت سازمان مردم نهاد "من بیدارم" مبنی بر اتهام پولشویی و فرار از مالیات، تاکنون در زندان بسر می برد.

وی با شعار "مبارزه با فقر" وارد میدان سیاست در تونس شد و در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری تونس موفق شد به همراه "قیس بن سعید" به دور دوم انتخابات این کشور راه یابد.

نبیل القروی 56 ساله یک میلیاردر تونسی است که از خلال تاسیس شبکه تلویزیونی نسمه در تونس شهرتی برای خود رقم زده است، وی با تولید برنامه قروی در برابر قروی (قروی به معنای روستایی است) در سال 2007 جنجالی در تلویزیون تونس به پا کرد.

القروی یک چهره سیاسی یا یک چهره دانشگاهی مانند رقیبش السعید نیست، او را بیشتر می توان یک چهره جنجالی توصیف کرد، حال او توانسته است از طریق شبکه تلویزیونی خود از پشت میله های زندان برنامه های تبلیغاتی خود را اداره و آرای مردم را جلب کند.

القروی که در دوره تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری از برنامه تبلیغاتی و یا حتی یک ارتباط رادیویی محروم شده بود توانست با استفاده از شبکه تلویزیونی خود در میان مردم نفوذ کند، او کاندیداتوری اش را از طریق همین تریبون اعلام کرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها