ترامپ از پشت به کردهای سوری خنجر زد؛ عرب ها درس بگیرند!

ترامپ از پشت به کردهای سوری خنجر زد؛ عرب ها درس بگیرند!
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 22:52

"دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا به راحتی، با نوشتن یک سطر در توئیتر، از حمایت از کردهای سوریه دست برداشت و آنها را میان ارتش ترکیه و گروه های داعش رها کرد، در نتیجه، وضعیت آنان مانند فردی محکوم به اعدام است که منتظر اجرای حکم اعدام خود در هر لحظه است.

العالمکشکول

از زمانی که ترامپ از حمایت از کردهای سوریه دست برداشت تا زمانی که بمب ها و موشک های ترکیه، مناطق شمال سوریه را به بهانه مبارزه با تروریسم هدف قرار داد، چند ساعت بیشتر طول نکشید.

اکنون و با دست برداشتن ترامپ از حمایت کردها، ترامپ با توئیتی، استراتژی دولت خود را مشخص کرد. بر اساس این استراتژی، تصمیم آمریکا برای دخالت در خاورمیانه، از بدترین تصمیمات در کشورش است.

وی در توئیتی نوشت: آمریکا 8 تریلیون دلار را برای جنگ و نظارت بر خاورمیانه صرف کرده است. ادامه حمایت از نیروهای کرد هم پیمان با آمریکا در منطقه که با داعش می جنگند، بسیار پرهزینه است.

توئیت ترامپ نیاز به تفسیر ندارد، سخنان وی آشکار و اقدام وی آشکارتر است.

کسانی که حاکمیت و تصمیم و سرنوشت خود را در دستان آمریکا قرار دادند، باید از این تکیه کردن و اعتماد به آمریکا دست بردارند، زیرا آمریکا درصورتیکه منافعش اقتضا کند، به نزدیک ترین هم پیمانان خود از پشت خنجر می زند و عرب ها باید به خوبی از وضعیت کردها درس بگیرند و از آن، بسیار بیاموزند تا مانند آن ها از پشت خنجر نخورند.

پربیننده ترین خبرها