پیامدهای داخلی تجاوز ترکیه به سوریه + فیلم

پنج‌شنبه 18 مهر 1398 - 15:48

بسام ابو عبد الله، استاد علوم سیاسی در دانشگاه دمشق گفت که وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای نیروهای سوریه دموکرات (قسد) و شورای سیاسی آن را مسئول تجاوز ترکیه به خاک این کشور دانست.

العالم - سوریه

وی در گفتگو با شبکه خبری العالم در برنامه "مع الحدث" گفت قسد دست به ماجراجویی زده و "اسرائیل" را به این منطقه کشانده است و در توهم زندگی زیر سایه آمریکا و اروپا فرو رفت و با همین توهم اهداف و آروزهای خود را به باد داد.

ابو عبد الله تصریح کرد که تجاوز ترکیه به خاک سوریه، اشغالگری است و تبعاتی برای ترکیه در سطوح داخلی خواهد داشت به خصوص که احزاب این کشور درست است که می گویند ترکیه حق دارد گروه قسد را به عنوان گروه تروریستی نابود کند اما نه از طریق تجاوزگری و ایجاد منطقه امن.

وی خاطرنشان کرد احزاب ترکیه اردوغان را به توافق با دولت سوریه فراخوانده اند؛ حسن روحانی، رئیس جمهور ایران هم همین مطلب را مطرح کرده است وی گفته است که ما خواسته های ترکیه را درک می کنیم اما این مسئله فقط از طریق گفتگو حل می شود و راه حل دیگری ندارد. مسکو هم همین موضع را اتخاذ کرده است.

وی این سئوال را مطرح می کند که این عملیات نظامی به کجا خواهد انجامید؟ بر اساس اطلاعات میدانی ارتش ترکیه مناطق مرزی و روستاهایی را بمباران کرده اند که به لحاظ قومیتی و نژادی کرد نیستند بلکه عرب نشین هستند. شهروندان نگران وخامت اوضاع هستند.

وی خاطرنشان کرد که ترکیه بر شدت حملات هوایی و توپخانه ای خود به مواضع و پایگاه های قسد و یگان های کرد و حزب کارگران کردستان افزوده است.

پربیننده ترین خبرها