زیباترین گل های ایران در مستند «گلخانه ایرانی»

زیباترین گل های ایران در مستند «گلخانه ایرانی»
شنبه 20 مهر 1398 - 18:29

مستند «گلخانه ایرانی» به سراغ صنعت گل و گیاه رفته و ابعاد مختلف تولید و پرورش گل در ایران را برای مخاطبان عرب زبان شبکه العالم معرفی می کند.

العالم - فرهنگی

در حال حاضر صنعت گل و گیاه یک صنعت جهانی و پویاست که در طول چند دهه رشد زیادی داشته‌ است. ایران نیز به عنوان هفدهمین تولید کننده گل در جهان، یکی از کشورهای غنی در گل و گیاهان بومی و وحشی است و منابع ژنتیکی بسیار ارزشمندی دارد. از این رو مستندسازان شبکه العالم در جهت حمایت از این صنعت، مستندی در دو قسمت، تحت عنوان «گلخانه ایرانی» تولید کرده و ضمن پرداختن به مزایا و نیز مشکلات این صنعت، چگونگی پرورش گل آنتریوم و رز را به همراه تصاویر بسیار بدیع و رنگارنگ از گلخانه ها به تصویر کشیده اند.

در این مستند با مهدی کبریایی زاده، یکی از تولید کنندگان و صادرکنندگان مطرح گل آنتریوم و چند تن از مهندسان گلخانه و کارشناسان در خصوص تاریخچه گلخانه، ساختار اقتصادی و ارز آوری، مدیریت آب و بحث صادرات آن گفت و گو خواهد شد.

در این برنامه اشاره خواهد شد که کشت انواع گیاهان زینتی به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب ایران و درآمد حاصل از صادرات آنها، با استفاده از فن آوری ها و روش های جدید در اصلاح گیاهان زینتی در جهت بازار پسندی آن ها می تواند نقش بسزایی در بازاریابی این محصولات و تجارت آن ها در بازارهای بین المللی و باروری استعدادهای اقتصادی ایران و توسعه تولید ملی ایفا کند.

مستند «گلخانه ایرانی» به تهیه کنندگی، کارگردانی و تدوین حمزه علیرضایی، دستیاری تولید؛ فاطمه همت کار و تصویر برداری اصغر عزیزی، یکشنبه 21مهر ساعت 21 به وقت تهران از آنتن شبکه العالم پخش خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها