ادعای میدل ایست آی| سفر محرمانه مشاور امنیت ملی امارات به تهران

ادعای میدل ایست آی| سفر محرمانه مشاور امنیت ملی امارات به تهران
دوشنبه 22 مهر 1398 - 02:28

پایگاه خبری «میدل ایست آی» مدعی شد که مشاور امنیت ملی امارات و برادر کوچک ولیعهد ابوظبی اخیرا به صورت محرمانه به تهران سفر کرده‌اند.

العالم-امارات

پایگاه خبری «میدل ایست آی» مدعی شد که «تهنون بن زاید»، مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی به همراه برادر کوچک «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی اخیرا طی یک سفر محرمانه به مدت 48 ساعت در تهران بوده‌اند تا درباره کاهش تنشها در زمینه بحران خلیج فارس با طرف ایرانی گفت‌وگو و رایزنی کنند.

این گزارش افزود که تهنون ارشدترین مقام ابوظبی است که از زمان تنشها در خلیج فارس به صورت محرمانه به ایران سفر کرده است.

پیش از این نیز برخی منابع خبری از سفر یک هیات اماراتی به تهران خبر داده بودند.

میدل ایست آی در ادامه به مساله بین ایران و عربستان سعودی اشاره و اضافه کرد، سفر این دو مقام عالیرتبه اماراتی در شرایطی صورت گرفته است که برخی طرفها در تلاش برای ایجاد کانال دیپلماتیک بین تهران و ریاض هستند. «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق از رهبرانی است که بین ایران و سعودی پیام رد و بدل کرده است.

پس از عادل عبدالمهدی، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان وارد کار شده و تلاش می‌کند بین تهران و ریاض میانجیگری کند. عمران خان روز یک شنبه به تهران سفر کرد و با مقامات ارشد ایران از جمله آیت الله خامنه‌ای رهبر ایران و حسن روحانی رئیس جمهور ایران دیدار کرد.

میدل ایست آی می‌گوید که امارات متحده عربی اخیر نشانه‌هایی در زمینه تعقیب سیاست جداگانه از عربستان سعودی در قبال ایران از خود نشان داده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها