مقام حزب‌الله: لبنانی‌های متکی به آمریکا از کُردهای سوریه درس بگیرند

مقام حزب‌الله: لبنانی‌های متکی به آمریکا از کُردهای سوریه درس بگیرند
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 16:21

نائب‌رئیس شورای اجرایی حزب‌الله به اقدام آمریکا در تنها گذاشتن کردهای سوریه و سعودی و امارات اشاره کرد و گفت، برخی طرف‌های لبنانی که بر روی آمریکا حساب باز کرده‌اند از این موضوع عبرت بگیرند.

العالم - لبنان

«علی دعموش» نائب‌رئیس شورای اجرایی حزب‌الله اعلام کرد، تمام تلاش‌های پیشین آمریکا و رژیم صهیونیستی برای نابودی مقاومت، تحریک لبنانی‌های علیه یکدیگر و نابودی صلح داخلی با شکست مواجه شده است و فشارهای امروز آمریکا بر لبنان نیز با صبر و حفظ وحدت ملی به نتیجه‌ای نخواهد رسید.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، دعموش ادامه داد، عقب‌نشینی آمریکا از شرق و شمال سوریه اقرار عملی به شکست پروژه آمریکا در سوریه است؛ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و رؤسای جمهور سابق این کشور جنگ‌های سخیفی علیه منطقه با هدف تضعیف آن و حمایت از رژیم صهیونیستی انجام دادند و زمانی که نتوانستند به اهداف خود برسند به بیهوده بودن جنگ‌ها اذعان کردند.

وی تأکید کرد: آمریکایی‌ها امروز کردها را در شمال سوریه تنها گذاشته‌اند تا خودشان به تنهایی با سرنوشتان روبرو شوند همانگونه که قبلا سعودی و امارات را تنها نگه داشته بودند؛ این دلالت بر آن دارد که ایالات متحده آمریکا اهمیتی برای متحدان خود قائل نیست و تکیه این کشورها و طرف‌ها بر حمایت آمریکا، تکیه بر سراب است. آمریکا زمانی که منافعش با منافع این متحدان در تعارض باشد از همه آنها عبور می‌کند و از منافع خود نمی‌گذرد.

علی دعموش در ادامه برخی طرف‌ها در لبنان که بر روی آمریکا حساب باز کرده‌اند، به درس گرفتن از سعودی، امارات، کردها و غیره فراخواند؛ کسانی که به آمریکا تکیه کردند اما این کشور آنها را فروخت و ناامیدشان کرد.

وی در پایان تأکید کرد حزب‌الله در برابر تحریم‌ها و فشارهای آمریکا تسلیم نخواهد شد و به احدی اجازه نمی‌دهد با منافع مردم بازی کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در یک پیام توییتری در واکنش به آغاز خروج نظامیان آمریکا از شمال سوریه تصریح کرد زمان آن رسیده .

ترکیه بعد از ماه‌ها تهدید و خط و نشان کشیدن برای شبه‌نظامیان مورد حمایت آمریکا در شمال شرق سوریه، دوشنبه هفته جاری از اولین حملات هوایی خود علیه این شبه نظامیان در حد فاصل مرز عراق با سوریه در منطقه «مالکیه» سوریه خبر داد. هدف از این حمله، تلاش برای قطع ارتباط زمینی بین سوریه و عراق بود.

ترکیه می‌گوید حضور این شبه‌نظامیان که از نظر ایدئولوژی به پ.ک.ک نزدیک هستند، برای امنیت ملی ترکیه خطرناک بوده و باید آن‌ها از مرزهای این کشور دور شوند. آنکارا قصد دارد ایده ایجاد منطقه امن که از شمال شرقی ترین مرز سوریه شروع شده و تا شهر جرابلس ادامه دارد، عملی کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها