حملات جنگنده های روسیه و سوریه علیه گروه تروریستی تحریر الشام

حملات جنگنده های روسیه و سوریه علیه گروه تروریستی تحریر الشام
دوشنبه 22 مهر 1398 - 11:09

جنگنده های سوریه و روسیه یکشتبه شب سه پایگاه وابسته به گروه تروریستی "تحریر الشام" در "جبل الاربعین" واقع در حومه ادلب را هدف حملات هوایی خود قرار دادند.

العالم ـ سوریه

منابع آگاه محلی به خبرگزاری "اسپوتنیک" روسیه گفتند: هواپیماهای شناسایی موفق به کشف اقدامات عناصر تحریر الشام و جا به جایی اسلحه، مهمات و تجهیزات لجستیکی به پایگاه هایی در "جبل الاربعین" شده و نیروهای هوایی به سرعت وارد عمل شدند و سه پایگاه آن ها از جمله مرکز ارتباطات و رهبری که تعدادی خوردوی زرهی در آن قرار داشت و تعدادی از عناصر آن ها را هدف قرار دادند.

این منابع آگاه تاکید کردند: در حالی که گروه های مسلح تلاش می کنند پایگاه های خود را مستحکم کنند و عناصر خود را به پایگاه های نزدیک به جبهه های ارتش سوریه در جنوب و جنوب شرق ادلب نزدیک کنند، تمام مناطق ادلب همچنان زیر نظر یگان های ارتش سوریه است و این ارتش آمادگی دارد با هر گونه با هر اقدام خصمانه در هر نقطه از حومه ادلب برخورد کند.

به گزارش ایرنا، استان ادلب از ابتدای بحران سوریه ( اسفند ۱۳۸۹) تا اواسط آن استانی امن به شمار می آمد، اما ۱۴ هزار عنصر تروریستی از سراسر جهان که در ترکیه تجهیز و سازماندهی شده یودند، در هشتم فروردین ماه ۱۳۹۴ به استان ادلب حمله کردند و به سرعت تمام خاک این استان را به غیر از دو شهرک شیعه نشین 'فوعه و کفریا' در ۱۰ کیلومتری شمال شهر ادلب را اشغال کردند.
طی دو سال گذشته و با آغاز عملیات همه جانبه ارتش سوریه و جبهه مقاومت اسلامی به مواضع تروریست ها در سوریه و شکست آنها در اکثر جبهه ها، بازماندگان گروه های تروریستی با تحویل سلاح های سنگین و نیمه سنگین خود و فقط به همراه سلاح سبک از مواضع خود عقب نشینی و رهسپار استان ادلب شدند.
می توان گفت که استان ادلب در چهار سال گذشته به محل تجمع تمام گروه های تروریستی حاضر در سوریه به غیر از 'داعش' تبدیل شده و اگر عناصر این گروه ها تسلیم نشده یا تکلیف آنها روشن نشود، دستاوردهای زحمات چند ساله جبهه مقاومت اسلامی و ارتش سوریه به هدر خواهد رفت.

پربیننده ترین خبرها