عملیات ترکیه دلیلی بر لزوم انحلال ناتو است/ جنگ نظامیان ترکیه و کردها در شمال سوریه با سلاح های آمریکایی

عملیات ترکیه دلیلی بر لزوم انحلال ناتو است/ جنگ نظامیان ترکیه و کردها در شمال سوریه با سلاح های آمریکایی
دوشنبه 22 مهر 1398 - 10:12

رئیس کمیته هماهنگی جهان ماورای جنگ، عملیات نظامی در شمال سوریه را جنگی بیهوده دانست که هر دو طرف از سلاح آمریکایی استفاده می‌کنند و گفت که عملیات مستقل ترکیه نمونه خوبی از آن است که چرا ناتو باید منحل شود.

العالم ـ ترکیه

لیه بلگر رئیس کمیته هماهنگی جهان ماورای جنگ، درباره عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه گفته که از جنگ بیزارم چرا که هیچ چیزی را محقق نمی سازد و باعث صدمات گسترده و جبران ناپذیری می شود.

به گفته وی، وضعیت در شمال سوریه، نمونه بارز بیهودگی و پوچ بودن جنگ است. ما شاهد یک درگیری هستیم که هر دو طرف از سلاح‌های آمریکایی استفاده می کنند.

این مقام پیشین در نیروی دریایی آمریکا به ایرنا گفته، ترکیه عضو ناتو به طور مستقل عمل می کند که نمونه خوبی از آن است که چرا ناتو باید منحل شود.

بلگر درباره انگیزه ترامپ از چراغ سبز به ترکیه و همچنین ادعای خروج نیرو از سوریه هم گفت: من هیچ علتی در مورد انگیزه یا جدی بودن ترامپ ندارم. او فردی زبون است که برای آمریکا شرمساری به بار آورده است.

ترکیه چهارشنبه ۱۷ مهر از آغاز عملیات نظامی تحت عنوان "چشمه صلح" در شمال شرق سوریه خبر داد و حدود شش ساعت پس از آن نیروهای زمینی ارتش این کشور نیز وارد خاک سوریه شدند.

"رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه جمعه شب در اولین سخنرانی پس از آغاز عملیات "چشمه صلح"، توقف عملیات علیه گروه‌های کرد که آنها را تروریست می‌خواند، رد کرد.

سوریه با محکوم کردن حمله ترکیه به مناطق کردنشین شمال کشورش اعلام کرده است که ارتش دمشق برای مقابله با هرگونه چالشی آماده است.

پربیننده ترین خبرها