استقبال عشایر حسکه از اعزام ارتش سوریه به منطقه مرزی با ترکیه

استقبال عشایر حسکه از اعزام ارتش سوریه به منطقه مرزی با ترکیه
دوشنبه 22 مهر 1398 - 17:05

شورای عشایر و قبایل سوریه در استان حسکه اعلام کرد که اعزام نیروهای ارتش سوریه به مناطق مرزی، یک تصمیم تاریخی است.

العالم - سوریه

شورای عشایر و قبایل سوریه در استان حسکه در واکنش به ورود به ارتش سوریه به مناطق شمالی و شمال شرقی این کشور بیانیه‌ای منتشر کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از این شورا گزارش داد که «بالاخره آنچه ما در شورای خود و درخواست‌های مکررمان برای اتحاد [بین ارتش سوریه و کُردها] خواستار آن بودیم، محقق شد».

در این بیانیه تأکید شده است که دولت سوریه، با اعزام نیروهای ارتش به شمال و شرق سوریه، تصمیم تاریخی اتخاذ کرد.

عشایر حسکه اعلام کردند که ارتش سوریه به این منطقه اعزام شد تا «به وظیفه ملی خود در دفاع از خاک ارزشمند میهن عمل کند».

این عشایر، تلاقی بین ارتش سوریه و شبه‌نظامیان کُرد را «در سنگر مقابله با اشغالگر عثمانی» تبریک و تهنیت گفتند.

در این بیانیه تأکید شد که منطقه «الجزیره بخشی از جمهوری عربی سوریه بوده و خواهد بود». منظور از منطقه الجزیره، مناطق شرقی و شمال شرق سوریه است که تحت تصرف شبه‌نظامیان کُرد قرار دارد.

منابع نزدیک به «یگان‌های مدافع خلق» کُرد که در شهر «قامشلی» واقع در حسکه حضور دارند، روز گذشته اعلام کردند که با دولت سوریه به توافق رسیده‌اند.

بر اساس این توافق، مقرر شده است که بار دیگر، نیروهای مدافع خلق در تمامی مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه»، با نیروهای سوری هماهنگ باشند.

به گفته این منابع، طی روزهای گذشته، چندین نشست بین دولت سوریه و کُردها در دمشق و قامشلی برگزار شد. پس از این نشست‌ها، یک نشست دیگر بین کُردها و یک هیئت روس در پایگاه «حمیمیم» روسیه در سوریه برگزار شد.

این نشست یکشنبه (روز گذشته) چند ساعت به طول انجامید و به توافق اولیه برای هماهنگی کامل بین نیروهای سوری و کُرد منجر شد. این توافق، مقدمه‌ای برای تسلط کامل دولت سوریه بر مناطق تحت کنترل کُردهاست.

این در حالی است که نیروهای نظامی ترکیه و تروریست‌های موسوم به «ارتش آزاد» سوریه از روز چهارشنبه (۱۷ مهر ماه) عملیات خود را در شمال و شمال شرق سوریه آغاز کردند و همچنان به تجاوز خود ادامه می‌دهند. عملیات ترکیه به بهانه پاکسازی مناطق شمالی و شمال شرقی سوری از حضور شبه‌نظامیان کُردی است که آنان را تروریستی می‌نامد.

پربیننده ترین خبرها