میشل عون: اسرائیل در تکاپوی تحمیل واقعیت‌های جدید بر منطقه است

میشل عون: اسرائیل در تکاپوی تحمیل واقعیت‌های جدید بر منطقه است
دوشنبه 22 مهر 1398 - 19:49

"میشل عون" رئیس‌جمهوری لبنان با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله گسترش شهرک‌سازی و یهودی‌سازی قدس اظهار کرد، این رژیم می‌کوشد واقعیت جدیدی را بر منطقه تحمیل کند.

العالم ـ لبنان

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، میشل عون روز دوشنبه در سخنرانی نشست سالانه گروه لبنانی معروف به "االقاءالمشرقی" تصریح کرد: نقض حریم مرزهای بین‌المللی و الحاق اراضی اشغالی مانند بلندی‌های جولان به فلسطین اشغالی در این راستای قرار دارد که نقض آشکار قوانین بین‌الملل است.

رئیس‌جمهوری لبنان ادامه داد: شدت جنگ‌ها تا حدی فروکش کرده اما نتایح آن همچنان ادامه دارد و موضوع خطرناک‌تر از آن توطئه‌هایی است که برای به ثمر رساندن نتایح این جنگ‌ها طراحی می شود.

وی تصریح کرد، نشانه‌های موجود بیانگر آن است که تلاشی برای تکه تکه کردن مشرق از نظر طایفه‌ای، مذهبی، جفرافیایی و تقویت ائتلاف‌ها بر پایه نژادپرستی و فرقه‌گرایی در جریان است تا در طرح موسوم به "معامله قرن" که برای منطقه ترسیم شده است، عملی شود.

رئیس جمهوری لبنان تصریح کرد: فراگیر کردن مفهوم اسلام‌ هراسی یکی از جلوه های جنگ در مشرق است؛ جنگی که مبتنی بر اختلافات نژادی و طایفه ای و افراط گرایی است و نسلی متعصب و کینه جو را بر جا خواهد گذاشت و به این ترتیب جنگ و کشمکش بین ادیان و تمدن‌ها به یک واقعیت تبدیل شده است.

میشل عون گفت: نقش بلکه رسالت ما به عنوان مشرقی‌ها توسعه فرهنگ جدید برای خنثی کرن تمام آن چیزی است که در مورد کشمکش ادیان و تمدن‌ها گفته می شود.

نشست سالانه اللقاءالمشرقی در حالی برگزار شد که این گروه شامل تعدادی از شخصیت‌های لبنانی است که با عون در ارتباط بود و فعالیت دارند و پیش از انتخاب وی به عنوان رئیس‌جمهوری نیز نشست‌های دوره‌ای برگزار می کردند.

در این نشست برخی مسئولان و شخصیت های لبنانی از جمله "جبران باسیل" وزیر امورخارجه این کشور و "ادیس کدانیان" وزیر جهانگردی و تعدادی وزیران دیگر حضور داشتند.

سفیران کشورهای مختلف از جمله "محمد جلال فیروزنیا" سفیر ایران در لبنان و "الکساندر زاسپکین" سفیر روسیه از دیگر میهمانان این نشست بودند.

پربیننده ترین خبرها