یادداشت گستاخانه و ضد ایرانی سفیر بحرین در آستانه «نشست منامه»

یادداشت گستاخانه و ضد ایرانی سفیر بحرین در آستانه «نشست منامه»
سه شنبه 23 مهر 1398 - 17:35

سفیر بحرین در آمریکا با انتشار یک یادداشت در یک روزنامه آمریکایی درباره نشست «امنیت دریایی» به میزبانی منامه، ضمن استفاده از نام مجعول برای خلیج فارس، به اتهام‌زنی علیه ایران پرداخت.

العالم - بحرین

سفیر بحرین در آمریکا با انتشار یادداشتی سراسر ضد ایرانی در روزنامه «واشنگتن تایمز»، مواضع کشورش درباره میزبانی منامه از نشست «امنیت دریانوردی بین‌المللی» را بازگو کرده و از لزوم اتحاد بین‌المللی برای مقابله با «تهدیدات فزاینده ایران» سخن گفته است.

یادداشت «عبدالله بن راشد آل خلیفه» سفیر بحرین در آمریکا در شرایطی منتشر شده که کشورش قرار است در روزهای ۲۱ و ۲۲ اکتبر (۲۹ و ۳۰ مهر) میزبان یک نشست با موضوع ادعایی «امنیت دریانوردی بین‌المللی» باشد.

پیش‌تر، «برایان هوک»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران خبر داده بود که نمایندگان تمام کشورهای حاضر در نشست ضد ایرانی ورشو به تاریخ ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۷ به نشست منامه دعوت می‌شوند؛ نشستی که از نظر اندیشکده‌ها و تحلیلگران ارشد آمریکایی، «سیرک فاجعه‌بار» بوده است .

سفیر منامه در واشنگتن که نخستین کشور در حاشیه خلیج‌فارس بوده که مشارکت در ائتلاف دریایی پیشنهادی آمریکا را پذیرفته است، در یادداشت خود در واشنگتن تایمز، بحرین را «متحد مهم ایالات متحده» خوانده است.

عبدالله بن راشد آل خلیفه نوشت: «پادشاهی بحرین، متحد مهم ایالات متحده در جنگ با تروریسم است. ما مخالف تجاوزگری رژیم ایران هستیم و با شرکایمان برای حفظ جریان آزاد تبادل کالاها در جهان همکاری می‌کنیم».

سفیر آمریکا در بحرین در این یادداشت از واژه مجعول برای خلیج فارس استفاده کرده و مدعی شده که هدف از نشست آتی منامه، تقویت صلح و امنیت منطقه و جهان است.

او ضمن ابراز خرسندی از استقرار و حضور ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین مدعی شده است که از تلاش‌های بحرین در همکاری با آمریکا به منظور «حفاظت از کشتیرانی در خلیج (فارس) و مهار رژیم خطرناک ایران» تحسین شده است.

سفیر بحرین در آمریکا در بخش دیگری از یادداشت خود، باز هم از ادبیاتی سخیف و ضد ایرانی استفاده و بر لزوم اتخاذ موضع واحد بین‌المللی در برابر «تهدیدات فزاینده حکومت ستیزه‌جوی ایران» در زمینه امنیت دریانوردی تاکید کرده است.

او در بخش دیگری از این مطلب مدعی شده‌ است: «بحرین متوجه تهدیدات ایران است و همانند رئیس‌جمهور ترامپ و مایک پامپئو وزیر خارجه (آمریکا) این را می‌داند که تمایز قائل شدن بین رژیم ایران و مردم ایران، یک موضوع مهم است و اعتقاد ما است که مردم ایران، سزاوار یک زندگی بهتر و حاکمان بهتر هستند».

اظهارات سفیر منامه در حالی مطرح شده که شدت سرکوبگری‌های آل خلیفه علیه مردم بحرین و به ویژه شیعیان این کشور که اکثریت جمعیت آن را تشکیل می‌دهند، صدای اعتراض نهادهای بین‌المللی را درآورده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها