دستور شورای حاکمیتی سودان برای برقراری آتش بس در همه کشور

دستور شورای حاکمیتی سودان برای برقراری آتش بس در همه کشور
چهارشنبه 24 مهر 1398 - 17:25

رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان، در حکمی، دستور برقراری آتش بس در همه مناطق این کشور را صادر کرد

العالم - آفریقا

"عبدالفتاح البرهان" امروز چهارشنبه چند ساعت پس از اعلام موضع جنبش آزادیبخش خلق - شاخه شمال مبنی بر تعلیق مذاکره با دولت سودان در بیانیه ای اعلام کرد " از زمان صدور این بیانیه، در همه مناطق سودان، و در همه جبهه ها اعلام آتش بس می کنیم.

جنبش آزادبیخش خلق - شاخه شمال سودان از سال 2011 با نیروهای دولتی در استان های کردوان جنوبی در جنوب و نیل آبی در جنوب شرق مبارزه می کند.

این جنبش امروز از تعلیق مذاکره با دولت خبر داد و اعلام کرد برخی از نیروهای ارتش سودان، دیروز (سه شنبه)، با کمک نیروهای حمایت سریع وابسته به ارتش سودان ، کمین هایی را کار گذاشتند و مواضعی را که این جنبش در کردوان جنوبی تحت کنترل خود دارد، تحت تصرف خود درآوردند و 13 شهروند را نیز بازداشت کردند.

این جنبش تاکید کرد که تنها درصورت اجرای شروطش حاضر به مذاکره خواهد شد و شروطش ، صدور بیانیه ای موثق مبنی بر توقف خصومت از طرف دولت و آزادسازی بازداشت شدگان لاز طرف آن و تحویل آن ها به جنبش آزادیبخش خلق و خروج فوری از مناطق تحت کنترل شان است.

مذاکرات میان دولت سودان و جبهه انقلابی روز دوشنبه گذشته با نظارت سودان جنوبی، با امید دستیابی به راه حل مسالمت آمیز که فرصت انتقال دموکراتیک در سودان را تقویت می کند، آغاز شد.

پربیننده ترین خبرها