پوتین بار دیگر اردوغان را به روسیه دعوت کرد

پوتین بار دیگر اردوغان را به روسیه دعوت کرد
چهارشنبه 24 مهر 1398 - 12:18

درحالی که بیشتر از دو ماه از حضور رئیس جمهوری ترکیه در روسیه نمی‌گذرد اما ولادیمیر پوتین با توجه به تحولات اخیر در منطقه بلافاصله پس از بازگشت از امارات در گفت وگوی تلفنی از رجب طیب اردوغان دعوت کرد تا بار دیگر به مسکو سفر کند.

العالم - اروپا

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین با اعلام این خبر اضافه کرد: ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان در این گفت وگوی تلفنی درخصوص اوضاع سوریه ازجمله مناطق شمالی این کشور مذاکره کردند و بر ضرورت پیشگیری از برخورد و مناقشه بین واحدهای ارتش ترکیه و نیروهای ارتش سوریه تاکید شد.

ترکیه هفته گذشته حمله نظامی خود را در شمال سوریه کلید زد و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت که این حمله نظامی «عملیات چشمه صلح» نام دارد و علیه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) است.

حمله ترکیه به شمال سوریه به رغم مخالفت‌های گسترده منطقه‌ای و جهانی صورت گرفت.
رئیس جمهوری روسیه در گفت‌وگو با اردوغان همچنین به تشدید اوضاع انسانی در امتداد مرزهای سوریه و ترکیه اشاره و خاطرنشان کرد که نباید اجازه داد که تروریست‌ها از جمله داعشی‌ها که در حبس شبه نظامیان کرد بسر می‌برند از فرصت استفاده کنند و پس از آزادی به کشورهای همسایه نفوذ کنند.

سران روسیه و ترکیه بر ادامه روند سیاسی حل و فصل اوضاع سوریه و کمک به برگزاری نشست کمیته قانون اساسی سوریه تحت نظارت سازمان ملل نیز تاکید کردند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها