ادامه تجاوز ترکیه به سوریه؛

کشته شدن 8 غیرنظامی در حملات ترکیه به حسکه/ انتقال هزار زن داعشی توسط آمریکا

کشته شدن 8 غیرنظامی در حملات ترکیه به حسکه/ انتقال هزار زن داعشی توسط آمریکا
شنبه 27 مهر 1398 - 10:36

تجاوز ترکیه به سوریه ادامه دارد و در پی حملات آنکارا به استان حسکه، هشت غیر نظامی دیگر جان باختند. این در حالی است که آمریکا و ترکیه مدعی توقف پنج روزه حمله به سوریه شده بودند.

العالم -ترکیه

منابع خبری سوریه از تداوم حملات نظامیان ترکیه و تروریست‌های تحت حمایت این کشور به خاک سوریه خبر می‌دهند؛ هر چند که آنکارا و واشنگتن مدعی توقف حملات ترکیه به مدت 120 ساعت شده بودند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که ترکیه همچنان در حال ادامه حملات توپخانه‌ای خود به استان حسکه واقع در شمال شرق سوریه است که در پی آن، هشت غیر نظامی کشته و 25 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

منابع محلی حاضر در شهر رأس العین در استان حسکه به سانا گفتند که نیروهای ترکیه‌ای روستای «ام الخیر» و منطقه «زرکان» را در اطراف رأس العین بمباران کردند که موجب کشته و زخمی شدن غیرنظامیان این مناطق شد.

خبرنگار سانا هم که در حسکه حضور دارد، از تداوم حملات هوایی و توپخانه‌ای ترکیه به محله‌های مسکونی داخل رأس العین خبر می‌دهد. در جریان این حملات، چند مسجد و کلیسا هدف قرار گرفتند و باعث موج جدیدی از آوارگان در این منطقه شد.

منابع محلی می‌گویند که گروه‌هایی از نیروهای ترکیه و ترویست‌های وابسته به این کشور، طی روزهای گذشته به رأس العین و روستاهای اطراف آن، نفوذ کرده‌اند و با سلاح‌های سبک و نیمه‌سنگین ساکنان روستاهای «لزقة»، «عباه»، «مریکیز»، «باب الخیر» و «قبر شیخ حسین» را هدف قرار می‌دهند.

افزون بر این تجاوزات، نظامیان ترکیه در روستای «کاجو» در اطراف رأس العین، یک ایست‌وبازرسی‌ ایجاد کرده و در آن پرچم این کشور را برافراشتند.

انتقال هزار زن داعشی توسط آمریکا از سوریه به عراق

در همین ارتباط، خبرنگار سانا از تداوم خروج نظامیان تروریست آمریکایی از سوریه و انتقال آنان به عراق خبر داد.

وی تأکید کرد که 50 نفر از این نظامیان از طریق بالگرد، از فرودگاه غیر قانونی «رحیبه» در ریف «المالکیه» خارج و عازم عراق شدند.

به گفته این خبرنگار، نیروهای متجاوز آمریکایی از زمان آغاز تجاوز ترکیه به سوریه، طی شش مرحله، حدود هزار زن داعشی را نیز از سوریه خارج و به عراق منتقل کردند.

مسئله خروج نظامیان آمریکا از سوریه از جمله مسائلی است که ذهن کارشناسان را به خود مشغول کرده است. آنان بر این باورند که آمریکا با خروج خود از سوریه قصد دارد به عناصر داعش حاضر در شمال شرق سوریه قدرت بدهد.

ناظران نیز می‌گویند که حدود 12 هزار عنصر داعش در زندان‌های شبه‌نظامیان کُرد، زندانی هستند ولی تا کنون، محاکمه نشده‌اند. به همین دلیل، این امکان وجود دارد که پس از خروج عناصر آمریکایی، تروریست‌های داعش آزاد و جایگزین آنان شوند.

تداوم استقرار ارتش سوریه در استان حسکه

سانا در یک خبر دیگر، اعلام کرد که ارتش سوریه در حال ادامه استقرار در روستاهای استان حسکه است و وارد روستاهای جدید شده و در آن مستقر شده است.

ارتش سوریه شامگاه گذشته وارد روستاهای «السلماس»، «أم الخیر» و «غرناطة» در غرب شهرک «تل تمر» در استان حسکه شد.

شبه نظامیان کُرد زمانی که با خیانت آمریکا به خود مواجه شدند، از ارتش سوریه خواستند که برای مقابله با تجاوزات ترکیه، ارتش سوریه در مناطق مرزی این کشور و ترکیه مستقر شود. ارتش سوریه تا کنون در شهرهایی مانند «منبج» و «عین العرب» در استان حلب و «عین عیسی» و «الطبقه» و فرودگاه نظامی آن در ریف استان رقه مستقر شدند.

ترکیه به همراه تروریست‌های موسوم به «ارتش آزاد» از هفدهم شهریور ماه عملیاتی را در شمال سوریه آغاز کرد. هدف ادعایی آنکارا، دور کردن خطر شبه‌نظامیان کُردی است که ترکیه آنان را تروریستی می‌داند. این عملیات، «چشمه صلح» نام دارد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز گذشته با تأکید بر اینکه از تسط دولت سوریه بر مناطقی که پیشتر تحت تصرف شبه‌نظامیان کُرد قرار داشت، ناراحت نیست، اعلام کرد که «نیروهای ترکیه‌ای از مناطقی که در شمال سوریه وارد آن شدند، خارج نخواهند شد».

بشار اسد رئیس جمهور سوریه هم در دیدار با فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه، تأکید کرد که همه نیروهای آمریکایی و ترکیه‌ای متجاوز و اشغالگر هستند و باید از خاک سوریه خارج شوند.

فارس

پربیننده ترین خبرها