خروج کامل نیروهای "قسد" از رأس العین

خروج کامل نیروهای
دوشنبه 29 مهر 1398 - 10:05

"نیروهای سوریه دموکرات"، (قسد) اعلام کرد که بر اساس امضای توافق آتش بس بین آمریکا و ترکیه نیروهای خود را به طور کامل از شهر رأس العین واقع در شمال شرق سوریه خارج کرده است.

العالم - سوریه

"کینو کبریل"، سخنگوی قسد دیروز یک شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: در چهار چوب توافق آتش بس موقت با طرف ترک با میانجی گری آمریکا، امروز شهر رأس العین به طور کامل از نیروهای سوریه دموکرات تخلیه می شود و از این به بعد قسد هیچ نیرویی در این شهر نخواهد داشت.

خبرگزاری فرانسه دیروز به نقل از مظلوم عبدی، فرمانده (قسد) اعلام کرد که به محض خروج نیروهایش از رأس العین، تخلیه منطقه بین رأس العین و تل ابیض تا عمق 30 کیلومتری و به طول حدود 120 کیلومتر انجام خواهد شد.

"دیده بان حقوق بشر سوریه" نیز خروج کامل نیروهای سوریه دموکرات از این شهر را - که توسط نیروهای ترکیه و گروه های وابسته به آن محاصره شده است – تأیید کردند.

به موجب توافق بین مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، کلیه عملیات های نظامی در شمال شرق سوریه به مدت 120 ساعت متوقف می شوند. این آتش بس از فردا سه شنبه اجرا می شود و به موجب آن، نیروهای کرد از "منطقه امن" تا عمق 32 کیلومتر و به طول نامشخص خارج می شوند.

پربیننده ترین خبرها