اردوغان: آمریکا به تعهدات خود در توافق آتش‌بس عمل نکرده است

اردوغان: آمریکا به تعهدات خود در توافق آتش‌بس عمل نکرده است
چهارشنبه 1 آبان 1398 - 00:38

رئیس جمهوری ترکیه گفت که آمریکا به تعهدات خود در توافق آتش‌بس آنکارا و واشنگتن به طور کامل عمل نکرده است.

العالم - ترکیه

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که مهلت ۱۲۰ ساعته توافق آتش‌بس میان آنکارا و واشنگتن به پایان رسیده و آمریکا به طول کامل به تعهدات خود عمل نکرده است.

اردوغان تاکید کرد که با توجه به اتمام این مهلت، ترکیه اقدام‌های لازم را برخواهد داشت، و افزود: اگر ما مماشات کنیم، راه را برای سازمان‌های تروریستی باز کرده‌ایم.

وزارت دفاع ترکیه با بیان اینکه در مدت این آتش‌بس موقت، ۱۳۶ خودرو متعلق به شبه نظامیان کرد منطقه مورد نظر آنکارا در شمال شرق سوریه را ترک کرده‌اند، افزود: در این مدت ۴۲ مورد نقض آتش‌بس اتفاق افتاد.

امروز رئیس جمهوری ترکیه راهی سوچی شد و بیش از شش ساعت و ۳۰ دقیقه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پشت درهای بسته مذاکره کرد.

محور اصلی این مذاکرات وضعیت سوریه با توجه به عملیات نظامی «چشمه صلح» بود که ترکیه از دو هفته پیش، آن را با وجود مخالفت جامعه جهانی آغاز کرد.

این عملیات نظامی با توافق آتش بس ۱۲۰ ساعته بین آنکارا و واشنگتن متوقف شده بود، اما امروز مدت این توافق میان آنکارا و واشنگتن بسر آمد.

روسیه و ترکیه در جریان مذاکرات رئیسان جمهوری دو کشور تفاهمنامه‌ای ۱۰ ماده‌ای را درباره اوضاع امنیتی شمال سوریه امضا کردند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها