قطعنامه سناتورهای جمهوری‌خواه در مخالفت با خروج آمریکا از سوریه

قطعنامه سناتورهای جمهوری‌خواه در مخالفت با خروج آمریکا از سوریه
چهارشنبه 1 آبان 1398 - 00:07

رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنای آمریکا همراه با چند سناتور دیگر سه‌شنبه قطعنامه‌ای در مخالفت با خروج نظامیان این کشور از سوریه ارائه کرد.

العالم - آمریکا

«میچ مک‌کانل»، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در مجلس سنای آمریکا به همراه چند سناتور ارشد دیگر روز سه‌شنبه قطعنامه‌ای در مخالفت با تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای خارج کردن نظامیان این کشور از سوریه معرفی کردند.

به نوشته «سی‌ان‌ان»، این سناتور ارشد آمریکایی روز سه‌شنبه هشدار داده که خروج نظامیان آمریکا به نفع دولت‌های سوریه، روسیه و ایران تمام شده است.

مک‌کانل در صحن سنا گفت: «خروج از سوریه در صورتی که مهار نشود باعث هرج و مرج بیشتر و تروریسم شده و خلأ قدرتی ایجاد می‌کند که دشمنانمان قطعاً آنها را پر خواهند کرد.»

این سناتور ارشد گفت در صورتی که ترامپ طرح خروج از سوریه را متوقف نکند، روسیه نفوذ بیشتری در خاورمیانه پیدا کرده و نیروهای متحد ایران دسترسی بیشتری به یک کریدور استراتژیک پیدا خواهند کرد که تهران را تا درب اسرائیل هدایت می‌کند.

مک‌کانل علاوه بر این از ترامپ خواسته دعوتش از «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه به کاخ سفید را پس گرفته و آن را تا زمان حصول یک توافق آتش‌‌بس ماندگارتر بین ترکیه و شبه‌نظامیان کرد معلق کند.

قطعنامه پیشنهادی سناتورهای جمهوری‌خواه خواستار ملزم کردن رئیس‌جمهور آمریکا به ارائه گزارشی به کنگره درباره حصول اطمینان از شکست القاعده و داعش، قبل از خارج کردن نظامیان آمریکا از منطقه است.

مک‌کانل نگفت سنا چه زمانی درباره این قطعنامه رأی‌گیری خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها