وزارت دفاع آمریکا قصد بازسازی نیروی دریایی بحرین را دارد

وزارت دفاع آمریکا قصد بازسازی نیروی دریایی بحرین را دارد
چهارشنبه 1 آبان 1398 - 23:32

آژانس همکاری امنیتی وزارت دفاع آمریکا از تصویب برنامه‌ای جهت بازسازی نیروی دریایی بحرین از جمله یک ناوچه موشک‌انداز فروخته شده به این کشور خبر داد.

العالم - بحرین

آژانس همکاری امنیتی وزارت دفاع آمریکا چهارشنبه در راستای همکاری نظامی با بحرین از تصویب برنامه‌ای جهت بازسازی نیروی دریایی این کشور خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «یونایتدپرس اینترنشنال» آژانس همکاری امنیتی وزارت دفاع آمریکا چهارشنبه اعلام کرد که دولت بحرین در راستای همکاری‌های نظامی بین منامه و واشنگتن، خواستار نوسازی یک فروند ناوچه «یو اس اس رابرت جی برادلی» و تامین قطعات یدکی آن و انجام آموزش‌های لازم برای پرسنل این کشتی جنگی شده است.

بحرین میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در منطقه است و آژانس همکاری دفاعی آمریکا اردیبهشت‌ماه سال جاری اعلام کرد که وزارت خارجه ایالات متحده پس از مشورت با کنگره با فروش سلاح به کشورهای بحرین و امارات موافقت کرده است.

بر اساس این گزارش، این کشتی اوائل سال جاری میلادی به قیمت 80 میلیون دلار به بحرین فروخته شد و هزینه تخمینی پروژه بازسازی آن 150 میلیون دلار برآورد شده است. از این ناوچه موشک‌انداز برای اسکورت کشتی‌ها استفاده می‌شود. به نوشته یونایتدپرس اینترنشنال، این توافق باید در کنگره آمریکا نیز تصویب شود.

شرکت «ریتیان» نیز اخیرا از موافقت بحرین برای خرید سامانه دفاع موشکی «پاتریوت» خبر داد. در بیانیه این شرکت آمریکایی در این زمینه آمده است: «بحرین قراردادی برای خریداری سامانه‌های دفاع موشکی و هوایی از آمریکا امضا کرد. این توافق به دولت آمریکا اجازه می‌دهد مذاکرات با شرکت ریتیان را برای ساخت تعداد نامشخصی از سامانه‌ها و موشک‌ها برای بحرین آغاز کند.» (جزئیات بیشتر)

بحرین از جمله کشورهایی است که به ائتلاف دریایی امریکا در خلیج فارس پیوسته است. وزارت خارجه بحرین اخیرا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مشارکت با آمریکا برای برگزاری نشست امنیت دریایی مایه افتخار است. (جزئیات بیشتر)

پربیننده ترین خبرها