حماس خواستار تحرک فوری جنبش عدم تعهد علیه جنایات رژیم صهیونیستی شد

حماس خواستار تحرک فوری جنبش عدم تعهد علیه جنایات رژیم صهیونیستی شد
پنج‌شنبه 2 آبان 1398 - 10:04

«عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس خواستار تحرک فوری جنبش عدم تعهد علیه جنایات رژیم صهیونیستی شد.

العالم - فلسطین اشغالی

«عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس از شرکت کنندگان در هجدهمین نشست سران عدم تعهد در باکو ـ پایتخت آذربایجان ـ درخواست کرد دست به تحرکی فوری علیه تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی زده و موضعی قاطع در این زمینه اتخاذ کنند.

وی بر اهمیت نقش نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی در حمایت از مسائل و قضایای عادلانه و در راس آن مساله فلسطین و دفاع از حقوق ملت‌ها و مبارزات آنها علیه استعمار و اشغالگری در راه رسیدن به آزادی و تعیین سرنوشت خود تاکید کرد.

الرشق اشاره کرد که جنبش متبوعش نقش و جایگاه این نهادها را در سایه جانبداری علنی آمریکا از رژیم اشغالگر صهیونیستی و برنامه‌های آن بسیار مهم می‌داند.

وی ضمن تمجید از کشور آذربایجان به خاطر میزبانی نشست سران عدم تعهد، از این کشور به خاطر مواضعش در حمایت از مساله فلسطین و مبارزات فلسطینیان تقدیر و تشکر کرد.

عزت الرشق تاکید کرد که در این اجلاس باید قطعنامه‌هایی در حمایت از ملت فلسطین و مبارزات آن در مسیر آزادسازی سرزمین و مقدسات خود و تشکیل کشور مستقل خویش به پایتختی قدس شریف صادر شود.

حماس این اجلاس را فرصتی مناسب برای اتخاذ مواضع قاطع و فوری علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی دانست.

الرشق تاکید کرد که کشورهای شرکت کننده در این اجلاس، در سایه تشدید تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت، سرزمین و مقدسات اسلامی و مسیحی فلسطین و در راس آن مسجد مبارک الاقصی باید به مسئولیت‌های تاریخی خود در حمایت از ملت فلسطین عمل کنند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین

پربیننده ترین خبرها