چالش «گانتس» و تشکیل کابینه رژیم اشغالگر/ آیا صهیونیست ها در یک سال 3 مرتبه انتخابات برگزار می کنند؟

چالش «گانتس» و تشکیل کابینه رژیم اشغالگر/ آیا صهیونیست ها در یک سال 3 مرتبه انتخابات برگزار می کنند؟
جمعه 3 آبان 1398 - 16:45

محافل صهیونیستی معتقدند گانتس برای تشکیل کابینه باید از تجربه نتانیاهو استفاده کند تا از رویکرد امور به سمت برگزاری سومین انتخابات جلوگیری شود.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، بنی گانتس رئیس حزب آبی سفید در اسرائیل رسما مامور تشکیل کابینه جدید این رژیم شد. با توجه به ناکامی بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود از تشکیل کابینه اکنون این پرسش مطرح است که آیا بنی گانتس موفق به انجام این کار خواهد شد یا خیر؟

حسن حجازی گزارشگر المنار با اشاره به این که پس از ناکامی نتانیاهو، رووین ریولین رئیس اسرائیل ماموریت تشکیل کابینه را به بنی گانتس واگذار کرد افزود: این در حالی است که مشکلات و موانع پیش روی تشکیل کابینه همچنان به وقت خود باقیست.

با وجود تلاش های بنی گانتس برای دستیابی به نتیجه مورد نظر از طریق رایزنی با احزاب مختلف، گمانه زنی ها حاکیست لیکود امیدوار است وی در انجام این ماموریت ناکام بماند که در نهایت راه برای برگزاری سومین انتخابات ظرف کمتر از یک سال گذشته باز می شود.

گانتس در سخنانی گفت: همه کسانی که به منافع ملی اهتمام می ورزند در کابینه ملی و لیبرالی که من تشکیل خواهم داد شرکت خواهند کرد. از این فرصت استفاده می کنم و از نتانیاهو و حزب لیکود می خواهم مسئولانه عمل کنیم و گفتگوهای اولیه را به خاطر منافع مردم اسرائیل که خواستار تشکیل دولت هستند بر اساس احترام انجام دهیم.

در ادامه گزارش آمده است: محافل صهیونیستی هشدار دادند بنی گانتس باید از تجربه نتانیاهو در تشکیل کابینه که به سبب اصرار همه احزاب سیاسی بر شروط خود در رایزنی ها برای تشکیل کابینه با شکست روبرو شد، استفاده کند. آوی بنیاهو سخنگوی سابق ارتش رژیم اشغالگر گفت: سیاستمداران نباید خواسته رای دهندگان را که معتقدند آنچه تا کنون اتفاق افتاده، غیرقابل قبول است، نادیده بگیرند. آنها خواستار تشکیل دولت وحدت بین دو حزب بزرگ هستند و هر کس را که باعث سوق دادن روند امور به سمت انتخابات سوم شود نمی بخشند.

بنابراین اکنون جنگ اعصاب و مسئله بازی با زمان مطرح است.خبرنگار سیاسی کانال دوازدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گفت: موضوع دادن ماموریت تشکیل کابینه به بنی گانتس درست در مسیری شبیه واگذاری این ماموریت به نتانیاهو پیش می رود. بنی گانتس برای این شرایط آماده شده بود و با برنامه سازمان یافته جلو آمده است و تماس هایی با روسای فراکسیون ها برای دعوت آنها به مذاکره داشته است. گزارشگر افزود: کارشناسان صهیونیست می گویند نتانیاهو فعلا منتظر اقدامات قضایی علیه خود می ماند به این امید که در پرونده رشوه خواری تبرئه شود تا پس از آن دوباره کار خود را در دنیای سیاست از سربگیرد.

پربیننده ترین خبرها