افشای اسنادی از دست داشتن سفارت آمریکا در حوادث اخیر عراق

 افشای اسنادی از دست داشتن سفارت آمریکا در حوادث اخیر عراق
شنبه 4 آبان 1398 - 16:31

روزنامه الاخبار چاپ بیروت امروز شنبه از کشف یک سند امنیتی خبر داد که دست سفارت آمریکا در بغداد را در اداره و کنترل تشکیلات سری "تظاهرات عراق" را رو کرده است.

العالم - عراق

این روزنامه در گزارش امروز خود نوشت: سفارت آمریکا در عراق بر اساس این مکانیسم کار می کند:

کمیته عالی تظاهرات، هماهنگی، مدیریت و کنترل و هدایت میدانی تظاهرات و یک پارچه سازی شعارها را برعهده دارد و از پشتیبانی اطلاعاتی گسترده سفارت و برخی سیاستمداران، کارکنان دولت و دستگاه های اطلاعاتی و شرکت های مخابراتی برخوردار است.

در این گزارش آمده است: تیم عملیات روانی ابتدا وارد عمل شده و سعی کرد با ارسال پیام های تهدیدآمیز، روحیه کادر دولتی و دستگاه های اطلاعاتی را تضعیف کند سپس با انتشار شایعه هایی سعی کرد مردم را علیه دولت تحریک کند.

تیم سایبری که عبارت بود از ارتش سایبری آموزش دیده و سازمان یافته هم شروع به ایجاد مخالفان الکترونیک و مجازی و آماده سازی فضا کرد و سپس همه دستور العمل های لازم را درباره راه های شروع حرکت میدانی و تظاهرات ابلاغ کرد.

این گزارش در ادامه می نویسد: تیم ثبت و ضبط تخلف ها که یک تیم بسیار اثرگزار است آموزش های لازم را به خصوص در اربیل و امان دریافت می کند. این تیم مسئول رصد تخلف ها و جعل و بزرگنمایی تخلف های امنیتی است. همچنین گزارش هایی را همراه با اسناد و مدارکی دال بر وقوع تخلف ها و نقض حقوق بشر و بازداشت معترضان و قتل و شکنجه آنها توسط دستگاه های امنیتی عراق تهیه می کند. همچنین گزارش هایی را تهیه می کند که دال بر پایبندی معترضان به اصول تظاهرات مسالمت آمیز هستند.

در این گزارش همچنین تصریح شده است: تیم گروه فشار بین المللی هم مسئول راه انداختن تجمع های اعتراضی در مقابل سفارت خانه ها و کنسولگری های عراق در کشورهای مختلف بود. همزمان تیم رسانه ای، تظاهرات و ناآرامی ها را پوشش داده و با همکاری شبکه ها و سایت های داخلی و خارجی، تصاویر درگیری را در سراسر جهان پخش می کردند.

پربیننده ترین خبرها