اکثر 39 جسد کشف شده در انگلیس احتمالا ویتنامی هستند

اکثر 39 جسد کشف شده در انگلیس احتمالا ویتنامی هستند
شنبه 4 آبان 1398 - 14:38

با ادامه تحقیقات شناسایی 39 جسد کشف شده در کامیونی در انگلیس، ممکن است اکثر این افراد ویتنامی باشند.

العالم - اروپا

به دنبال ادامه تحقیقات در خصوص ۳۹ جسدی که روز چهارشنبه در انگلیس پیدا شد، ممکن است اکثر این افراد تابعیت ویتنامی داشته باشند.

خبرگزاری رویترز نوشت، این در حالی است که پلیس لندن معتقد است، این افراد چینی بودند اما پکن گفته که هنوز تابعیت آنها تایید نشده است.

از طرفی مقامات چینی و ویتنامی نیز اکنون برای شفافیت این موضوع همکاری نزدیکی با پلیس انگلیس به عمل آورده‌اند.

وزارت خارجه ویتنام در بیانیه‌ای در روز شنبه (امروز) اعلام کرد که این وزارتخانه به سفارت لندن اطلاع داده که برای شناسایی قربانیان به پلیس انگلیس کمک می‌کند.

پلیس انگلیس ساعت 1:40 دقیقه بامداد روز چهارشنبه، ۳۹ جسد را در کامیونی در یک پارک صنعتی در شهر «گریز»، کشف و پس از آن راننده 25 ساله این کامیون را دستگیر کرد.

این کامیون روز شنبه از بلغارستان وارد شهرک « هولیهد» در ولز، شده بود. وزارت امور خارجه بلغارستان نیز در این رابطه اعلام کرد که کامیون «اسکانیا» حامل این اجساد در شهر «ورنا» واقع در سواحل شرقی این کشور و به نام فردی ایرلندی ثبت شده است.

طبق گزارش برخی رسانه‌ها، این کامیون از نوع یخچال‌دار بوده و ممکن است روشن شدن یخچال کامیون موجب یخ زدن این افراد در دمایی حدود منفی ۲۵ درجه سانتیگراد شده باشد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، پلیس انگلیس تأیید کرد اجساد کشف شده در کامیون شامل ۳۱ مرد و ۸ زن بوده و در حال بازجویی از «مو رابینسون» راننده ۲۵ ساله این کامیون است.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس نیز در رابطه با این موضوع، گفت، از شنیدن خبر کشف ۳۹ جسد در یک کامیون در شهر «اسکس» این کشور، بی‌نهایت متأسف شده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها