ادامه تظاهرات در عراق؛

تلاش برخی برای نفوذ به منطقه سبز ناکام ماند

تلاش برخی برای نفوذ به منطقه سبز ناکام ماند
شنبه 4 آبان 1398 - 18:13

معترضان عراقی که امروز بار دیگر تلاش کردند وارد منطقه سبز بغداد شوند، با مقاومت نیروهای امنیتی مواجه شدند و این امر به زخمی شدن 25 نفر منجر شد.

العالم - عراق

دور جدید از تظاهرات‌ مردم عراق که در اعتراض به بیکاری، فساد در بین مسئولان و شرایط نابسامان اقتصادی و معیشتی از روز جمعه (دیروز ۲۵ اکتبر)، آغاز شده، امروز نیز در برخی مناطق این کشور ادامه یافت.

به نوشته پایگاه خبری «شفق نیوز»، بر اساس این گزارش، در حالی که هفت استان ذی قار (ناصریه)، الدیوانیة (دیوانیه)، المثنى (سماوه)، واسط (کوت)، بابل (حله)، بصره (بصره) و کربلا‌ (کربلا) مشمول مقررات منع آمد و شد هستند، امروز شماری از معترضان در مرکز بغداد، تلاش کردند تا از پل «الجمهوریة» عبور کنند و خود را به منطقه امنیتی سبز اما نیروهای امنیتی، با گاز اشک آور و تیراندازی تلاش کردند تا مانع این پیشروی معترضان شوند.

بر اساس این گزارش، شمار زخمی‌های امروز در بغداد به بیش از ۲۵ نفر رسیده است. منطقه سبز بغداد، یک منطقه امنیتی است که ساختمانهای دولتی اصلی و شماری از سفارتخانه‌های خارجی در آن واقع شده است.

بر اساس این گزارش، پنج تک تیرانداز نیز بر بالای ساختمان وزرات برنامه‌ریزی که بر پل الجمهوریه مشرف است، مستقر شده‌اند.

از سوی دیگر برخی منابع محلی نیز اعلام کردند که تظاهرات‌کنندگان عراقی، ظهر امروز نیز در میدان «التحریر» بغداد تجمع کردند و با در دست داشتن پرچم عراق، علیه نخست‌وزیر این کشور شعار سر دادند.

بر اساس این گزارش، در حالی که تظاهرات‌های روز گذشته در استانهای عراق، دست‌کم سی کشته و بیش از دو هزار زخمی برجای گذاشته، معترضان خواستار مجازات عاملان این کشتارها هستند.

گفته می شود که نزدیک به ۲۰۰ نفر، شب گذشته را در میدان التحریر بغداد سپری کردند و با جمع آوری زباله‌ها و پاکسازی این میدان، برای شادی روح کشته‌های روز جمعه در بغداد، قرآن تلاوت کردند.

بنا بر این گزارش، در اعتراض‌های روز جمعه بغداد هشت نفر کشته شدند.

از سوی دیگر اعتراض‌ها در استان نجف نیز همچنان ادامه دارد و شورای استانداری نجف تعطیل شده است و بر سر در آن نوشته شده که این مقر به دستور مردم بسته شده است.

از سوی دیگر پایگاه خبری «المربد» نیز نوشت: اعتراض‌ها در استان بصره نیز همچنان ادامه دارد و گفته می شود که به سوی معترضان در این استان نیز تیراندازی شده است.

پایگاه خبری «السومریة» نیز نوشت: فرماندهی پلیس این استان اعلام کرد که پس از حکم دستگاه قضایی کشور مبنی بر اینکه هرگونه تعدی به نیروهای امنیتی و اموال عمومی، جرم است و مطابق ماده ۴ قانون مبارزه با تروریسم با آن برخورد خواهد شد، قواعد درگیری میدانی نیز تغییر خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، عوامل نفوذی در صفوف معترضان، با استفاده از نارنجک‌های دست‌ساز، موجب زخمی شدن ۱۷ نیروی حاضر در داخل استانداری بصره شدند.

فارس

پربیننده ترین خبرها