اردن خواستار تلاش واقعی جنبش غیرمتعهدها برای پایان اشغالگری اسرائیل شد

اردن خواستار تلاش واقعی جنبش غیرمتعهدها برای پایان اشغالگری اسرائیل شد
شنبه 4 آبان 1398 - 20:11

وزیر خارجه اردن با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض حقوق ملت فلسطین، خواستار تلاش واقعی سازمان کشورهای غیرمتعهد برای پایان دادن به اشغالگری این رژیم شد.

العالم - اردن

«ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن امروز شنبه در اجلاس سازمان کشورهای غیرمتعهد گفت استعمارگری اسرائیل در فلسطین، حقوق ملت فلسطین را نقض و صلح و امنیت جهانی را تهدید می‌کند.

الصفدی کشورهای عضو این سازمان را به مقابله با این اشغالگری اسرائیل و انجام اقدامات واقعی برای پایان دادن به آن فراخواند.

وی تأکید کرد با وجود اشغالگری اسرائیل و حل نشدن منازعه فلسطینی-اسرائیلی بر اساس راه‌حل دو دولت، منطقه روی صلح فراگیر و دائمی را نخواهد دید.

طبق گزارش وبگاه «العربی‌الجدید»، وزیر خارجه اردن تصریح کرد اقدامات یکجانبه اسرائیل اعم از شهرک‌سازی غیرقانونی، مصادره اراضی و تلاش برای نابودی هویت عربی-اسلامی و مسیحی قدس و اماکن مقدس و فرصت‌های تحقق صلح را از بین می‌برد.

الصفدی با اشاره به اینکه قدس کلید صلح است، افزود اشغالگری اسرائیل و تلاش‌های آن برای تغییر وضعیت حقوقی و تاریخی شهر قدس و مقدسات آن، این شهر صلح را به صحنه ظلم و محرومیت تبدیل کرده است.

وی همچنین بحران سوریه را یک فاجعه خواند که نیازمند تلاش‌های جامعه جهانی برای پایان دادن به آن از طریق راه‌حل سیاسی است به گونه‌ای که وحدت و انسجام سوریه و حاکمیت آن حفظ و امنیت و ثبات آن احیا شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها