ظریف: فاجعه انسانی در یمن فقط راه‌حل سیاسی دارد

ظریف: فاجعه انسانی در یمن فقط راه‌حل سیاسی دارد
شنبه 4 آبان 1398 - 21:21

وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر به دیدار خود با سخنگوی جنبش انصارالله یمن اشاره و تاکید کرد فاجعه انسانی در یمن تنها راه حل سیاسی دارد.

العالم - ایران/ سیاسی

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز شنبه در پیامی در توئیتر به دیدار امروز خود با «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن پرداخت.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «امروز در تهران با "محمد عبدالسلام" دیدار کردم. طیفی از موضوعات از جمله تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ به رهبری سعودی و فاجعه انسانی مورد بحث قرار گرفت. برای این فاجعه انسانی فقط راه حل سیاسی وجود دارد و تنها از طریق مشارکت تمامی بازیگران حاصل می‌شود.»

«اخیم اشتاینر» مدیر برنامه‌های توسعه سازمان ملل در یمن چند روز پیش درباره فاجعه‌بار بودن اوضاع انسانی در یمن گفت: «در هر 12 دقیقه، یک کودک زیر پنج سال در یمن جان خود را از دست می‌‌دهد».

یمن از پنج سال پیش تاکنون با بزرگترین فاجعه بشری در جهان به دلیل حملات ائتلاف سعودی دست و پنجه نرم می‌کند.

«مارک لوکوک» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه پیشتر هشدار داده بود که یمن در بدترین فاجعه انسانی تاریخ به سر می‌برد.

وی خردادماه گذشته گفته بود بیش از نیمی از مردم یمن به کمک‌های بشردوستانه نیازمند هستند و سازمان ملل به 4.2 میلیارد دلار برای مقابله با بحران انسانی در یمن نیازمند است.

چندی پیش، یونیسف نیز در گزارشی ضمن هشدار درباره اوضاع غیرنظامیان در یمن گفته بود که «هر دو ساعت یک مادر و 6 نوزاد یمنی جان خود را از دست می دهند».

فارس

پربیننده ترین خبرها