تاکید پوتین و ماکرون درخصوص لزوم بهبود اوضاع جاری در سوریه

تاکید پوتین و ماکرون درخصوص لزوم بهبود اوضاع جاری در سوریه
يکشنبه 5 آبان 1398 - 12:17

روسای جمهور روسیه و فرانسه طی تماس تلفنی درباره آخرین وضعیت در سوریه و جزئیات توافق جدید ترکیه با روسیه به رایزنی پرداختند.

العالم- اروپا

کرملین (کاخ ریاست جمهوری روسیه) شنبه شب به وقت تهران در بیانیه‌ای از تماس تلفنی رئیس جمهور روسیه با همتای فرانسوی خود درباره آخرین تحولات جاری در «سوریه » خبر داد.

به نوشته وبگاه «دیلی فنلاند» «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه شنبه با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود تلفنی گفت‌وگو کرد و به او درباره محتوای دقیق مذاکرات اخیر روسیه و ترکیه در مورد «سوریه» اطلاعاتی داد.

بر اساس این گزارش، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و رئیس‌جمهور روسیه طی مذاکرات سه شنبه گذشته در شهر «سوچی» در حالی به توافق در خصوص شمال سوریه دست پیدا کردند که در بخش‌هایی از آن برحفظ اتحاد سیاسی و تمامیت ارضی سوریه و مبارزه با تروریسم در تمامی اشکال و جلوه‌های آن و جلوگیری از برنامه‌های تجزیه‌ طلبانه در شمال سوریه تاکید شد.

به نوشته دیلی فنلاند، سران روسیه و فرانسه در این گفت‌وگو خاطر نشان کردند که این تفاهمنامه به امضای روسیه و ترکیه، در مورد وضعیت شمال سوریه به منافع همه طرف‌های درگیر احترام می‌گذارد و همچنین موجب حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه می‌شود.

پوتین و ماکرون همچنین ابراز امیدواری کردند که اولین نشست آینده کمیته قانون اساسی سوریه «سازنده» و «پربار» باشد.

این در حالی است که رئیس‌جمهور روسیه و فرانسه طی تماس تلفنی در هفته گذشته نیز خواستار پایان دادن حملات ترکیه علیه کُردها در شمال سوریه شده بودند.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها