نظرکده/

آینده جنبش مردمی لبنان به کجا ختم می شود؟

آینده جنبش مردمی لبنان به کجا ختم می شود؟
يکشنبه 5 آبان 1398 - 22:13

لبنان در شرایطی که دولت و گروههای سیاسی درصدد آغاز اصلاحات اقتصادی و خروج از بحران کنونی هستند، وارد دومین هفته اعتراضات مردمی شد که خواهان مبارزه با فساد و بهبود شرایط اقتصادی هستند.

العالم نظرکده

تحلیلگران معتقدند فساد در لبنان پس از توافق طائف که ناشی از اقدامات پیاپی مقامات بود و کشور را به فروپاشی اقتصادی کشاند هم اکنون عمری به درازای 30 ساله دارد.

آنها معتقدند این بحران به دولت کنونی که فقط 9 ماه از آغاز آن می گذرد و دوره 3 ساله ریاست جمهوری میشل عون ، هیچ ارتباطی ندارد .

تحلیلگران معتقدند فروپاشی مالی لبنان بسیار قدیمی است و هم اکنون به لبه پرتگاه رسیده است به گونه ای که بانک مرکزی لبنان به خاطر ادامه غارت اموال توسط برخی گروه های دولتی در غارت اموال هیچ نقدینگی برای پاسخ دادن به نیازهای مردم ندارد که موجب تحریک مردم شده است .

از سوی دیگربرخی گروههای سیاسی نیز می گویند با تظاهرات مخالف نیستند بلکه آن را بدون ایجاد بی ثباتی، حق قانونی مردم می دانند و از دولت خواستند شفاف و آشکارا با فساد مبارزه کند.

برخی از تحلیلگران معتقدند ملت لبنان به خاطر مشکلات چندین ساله به خیابانها آمده و حوادث اخیر را نتیجه اقدامات دولت لبنان طی این سالها دانستند که اکنون به حالت انفجار درامده زیرا میانگین بیکاری ، جرم و جنایت و طلاق در لبنان بسیار بالاست.

نظر شما چیست:

1.آینده جنبش مردمی لبنان به کجا ختم خواهد شد؟

2.دولت لبنان چگونه خواسته های مردم را محقق خواهد کرد؟

3.آیا مردم لبنان از اقدامات دولت قانع خواهند شد؟

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها