ظریف، چاووش اوغلو و لاوروف در ژنو دیدار می‌کنند

ظریف، چاووش اوغلو و لاوروف در ژنو دیدار می‌کنند
دوشنبه 6 آبان 1398 - 16:35

نماینده دائم ترکیه در دفتر سازمان ملل در ژنو گفت که وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه پیش از برگزاری نشست کمیته بازنویسی قانون اساسی سوریه در ژنو دیدار می‌کنند.

العالم - ایران / سیاسی

«صدیق ارسلان» نماینده دائم ترکیه در دفتر سازمان ملل در ژنو، اعلام کرد که وزرای خارجه کشورهای روسیه، ایران و ترکیه (ضامن روند آستانه) قصد دارند، پیش از برگزاری نشست کمیته بازنویسی قانون اساسی سوریه در ژنو در نشستی سه‌جانبه‌ در شهر ژنو سوئیس به گفتگو بپردازند.

ارسلان در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک با اعلام این خبر عنوان کرد: ما از این دیدار در سطح وزرای خارجه استقبال می‌کنیم. قرار است که وزرای خارجه سه کشور به ژنو سفر و بار دیگر به جامعه بین‌الملل پایبندی و حمایت از عملکرد کمیته بازنویسی قانون اساسی سوریه را اعلام کنند.

به گزارش فارس، چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه پیش از این از دیدار احتمالی وزرای خارجه سه کشور ضامن روند آستانه (روسیه، ترکیه و ایران) در 27 اکتبر (هفتم آبان) در ژنو خبر داده و اعلام کرده بود: «لاوروف، من و همتای ایرانی‌مان را دعوت کرده تا در تاریخ بیست‌ونهم اکتبر مذاکراتی درباره قانون اساسی سوریه داشته باشیم. شاید در ژنو ملاقات کنیم».

نخستین نشست بازنویسی کمیته قانون اساسی سوریه قرار است روز چهارشنبه هشتم آبان ماه با حضور سه هیأت دولت، معارضان و جامعه مدنی سوریه در ژنو برگزار شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها