اعتراف ترامپ به غارتگری نفت سوریه/ نفت سوریه را نگه می داریم، ماهانه 45 میلیون دلار پول آوری دارد

اعتراف ترامپ به غارتگری نفت سوریه/ نفت سوریه را نگه می داریم، ماهانه 45 میلیون دلار پول آوری دارد
دوشنبه 6 آبان 1398 - 20:54

رئیس جمهوری آمریکا در حالی که از کشته شدن ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش فخر می‌فروخت گفت ما نفت سوریه را نگه می‌داریم و به یاد بیاورید که ماهانه ۴۵ میلیون دلار، پول‌آوری دارد.

العالم ـ آمریکا

اعتراف علنی ترامپ به غارت نفت سوریه درحالی است که وزارت دفاع روسیه دو روز پیش (شنبه 4 آبان ماه 1398) تصاویر ماهواره‌ای از برخی مناطق سوریه منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای آمریکایی چتر امنیتی برای قاچاق نفت سوریه ایجاد کرده‌اند و با وجود تحریم نفت این کشور از سوی آمریکا، با راهزنی بین‌المللی، ماهانه حدود 30 میلیون دلار به جیب می‌زنند.

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه این اطلاعات را در واکنش به اظهارات «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا و رئیس پنتاگون که بر لزوم ماندن تعدادی از سربازان آمریکایی در شرق سوریه برای حفاظت از میادین نفتی از دست گروه تروریستی داعش سخن گفته بود، منتشر کرد.

حالا دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا امروز (دوشنبه) در گردهمایی انجمن بین المللی رئیسان پلیس، در حالی که مشغول فقر فروشی در خصوص عملیات کشته شدن ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش در سوریه بود و از افتخارات خود در این باره سخن می گفت، به حقیقت تلخی نیز اعتراف و ناخواسته خبرهای منتشر شده توسط روسیه در زمینه غارت نفت سوریه را تایید کرد. وی اعتراف کرد که ما نفت سوریه را نگه می‌داریم و به یاد بیاورید که ماهانه ۴۵ میلیون دلار، پول‌آوری دارد.

ترامپ در این گردهمایی، رسانه هایی که روبروی او برای پوشش این رویداد خبری ایستاده بودند، حمله کرد و افزود این رسانه های جعلی به شما نمی گویند که مردم این کشور چقدر دوستتان دارند.

وی سپس به موضوع کشته شدن ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش اشاره و اظهار کرد: من، ما با یکدیگر ۱۰۰ درصد خلافت اسلامی را متلاشی کردیم. ما البغدادی رهبر داعش را کشتیم.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: او مردی بیمار و فاسد بود و اکنون او مرده است. او باید سالها پیش از این کشته می شد. رئیس جمهوری دیگری باید این کار را می کرد.

ترامپ ادامه داد: ما همچنان ده ها هزار نفر از داعشی ها را تحت شدیدترین نظارت ها در زندان داریم.

پربیننده ترین خبرها