سقوط شاخص بورس کشورهای حوزه خلیج فارس

سقوط شاخص بورس کشورهای حوزه خلیج فارس
چهارشنبه 8 آبان 1398 - 07:25

بازار بورس کشورهای عربی حوزه خلیج فارس همزمان با کاهش 53 سنتی بهای جهانی نفت، شاهد سقوط قابل توجه بود.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، بورس عربستان دیروز (سه شنبه) بیشترین افت را در میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس شاهد بود، به طوری که شاخص اصلی آن به نام "تأسی" حدود ۱.۱۷ درصد کاهش یافت و به ۷ هزار و ۶۹۳ واحد رسید.

با افت ۵ درصدی سهام املاک دبی و ۳.۱۴ درصدی سهام ارابتک، بورس دوبی در امارات متحده عربی با ۱.۳۵ درصد کاهش به ۲۷۳۹ واحد رسید.

با کاهش ۱.۹۵ درصدی سهام شرکت"ابوظبی الأول" و ۱.۳۳ درصدی "مخابرات امارات" بازار بورس ابوظبی؛ پایتخت امارات نیز ۱.۱۶ کاهش یافت و به ۵۰۷۵ واحد رسید.

بازار بورس کویت با ۰.۰۷ کاهش به ۶ هزار و ۲۸۰ واحد، عمان با کاهش ۰.۰۲ به ۴هزار و۴ واحد و بورس قطر با کاهش ۰.۰۱ درصد به ۱۰ هزار و ۲۲۰ واحد رسید.

این درحالی است که بازار بورس مصر با افزایش سهام "ایجی اکس ۳۰" ۱.۱۵ درصد رشد کرد و به ۱۴ هزار و ۴۶۵ واحد افزایش یافت.

با افزایش ۲.۴ درصدی سهام بانک "البرکه" و ۱۰۹ درصدی شرکت "زین"، بورس بحرین با ۰.۱ درصد به یکهزار و ۵۲۴ واحد رسید.

با افزایش سهام شرکت سرمایه گذاری "الاقبال" و "معدن فسفات" و "بانک عرب" به ترتیب با ۱.۳، ۱.۲۶ و ۰۸۸ درصد، بازارس بورس اردن نیز حدود ۰.۰۳ صعودی شد و به یکهزار و ۸۰۵ واحد رسید.

کاهش بورس کشورهای عربی درحالی صورت می‌گیرد که قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه دسامبر (آذر/دی) ۵۳ سنت کاهش یافت و هر بشکه ۶۱.۰۴ دلار معامله شد.

بهای معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر (آذر/دی) نیز ۸۶ سنت کاهش یافت و هر بشکه ۵۴ دلار و ۹۵ سنت داد و ستد شد.

پربیننده ترین خبرها