حملات سنگین سعودی به مناطق مسکونی در مرز یمن ادامه دارد

حملات سنگین سعودی به مناطق مسکونی در مرز یمن ادامه دارد
چهارشنبه 8 آبان 1398 - 10:30

یمن اعلام کرد نیروهای سعودی همچنان با پشتیبانی جنگنده‌های ائتلاف عربی که ده‌ها بار مناطق مسکونی در مرز شمال یمن را بمباران کرده‌اند، قصد پیشروی در این مناطق را داشتند اما شکست خوردند.

العالم - یمن

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن سه‌شنبه شب اعلام کرد، «دشمن سعودی همچنان به تشدید تنش در مرزهای شمالی یمن ادامه می‌دهد».

به گزارش وبگاه خبری المسیره، السریع گفت: پیشروی نیروها و مزدوران سعودی در نوار مرزی استان‌های صعده و حجه با پشتیبانی هوایی جنگنده‌های ائتلاف ادامه دارد.


موقعیت استان صعده و حجه در شمال (غرب) یمن

وی تاکید کرد: با وجود اینکه ائتلاف سعودی بیش از ۴۱ نوبت مناطقی پراکنده در استان‌های صعده و حجه را بمباران کرد، نیروهای زمینی آن موفق نشدند به هیچ پیشرفتی در پیشروی خود دست یابند و در ضمن ده‌ها نفر از صفوف آنها کشته یا زخمی شدند.

به گفته سخنگوی نیروهای مسلح یمن جنگنده‌های ائتلاف سعودی روز دوشنبه هم در بیش از ۴۳ نوبت چندین استان یمن و بیشترش صعده و در سه نوبت هم استان الحدیده را بمباران کرد که شماری شهید و زخمی برجای گذاشت.

یک مسئول محلی در شهر «رازح» یمن هم خبر داد، امروز چهارشنبه یک زن سالخورده در حمله ارتش عربستان به استان صعده یمن بشدت مجروح شد.

به گفته این منبع، حمله عربستان به روستاهای مرزی در شهر رازح علاوه بر به جای گذاشتن خسارات جانی به مزارع و خانه‌ها و اموال مردم آسیب زده است.

یکی از مدارس استان صعده هم در بمباران سعودی‌ها دچار خسارت مالی شده است.همچنین تعدادی از دام‌ها در اثر اصابت گلوله‌های موشکی و توپخانه سعودی به روستاهای پرجمعیت در اداره مرزی رازح جان باختند.

وبگاه خبری «انصارالله» نیز امروز اعلام کرد که «جنگنده‌های متجاوز آمریکایی-سعودی، دوازده حمله هوایی به شهرستان حرض، شانزده حمله به شهرستان حیران و یک حمله به شهرستان بکیل المیر در استان حجه (شمال غرب یمن) انجام دادند و چهار حمله به منطقه الظهره در شهرستان «خب» و «شعف» در استان الجوف.

فارس

پربیننده ترین خبرها