رهبر انصارالله خواستار تحرک سازمان ملل برای توقف جنگ یمن شد

رهبر انصارالله خواستار تحرک سازمان ملل برای توقف جنگ یمن شد
دوشنبه 6 آبان 1398 - 17:10

سخنگوی جنبش انصارالله با اشاره به دیدار نماینده سازمان ملل در امور یمن با «سید عبدالملک الحوثی» در صنعاء، به نقل از رهبر انصارالله عنوان کرد که سازمان ملل باید برای توقف جنگ و محاصره علیه یمن وارد شود.

العالم - یمن

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن روز دوشنبه در سخنانی از دیدار «سید عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله و «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن خبر داد و گفت که الحوثی در این دیدار خواستار تحرک «سازمان ملل برای بررسی راه‌حل‌های سیاسی و توقف جنگ علیه یمن و محاصره آن» شده است.

به گزارش المسیره، عبدالسلام عنوان کرد: « سید عبدالملک الحوثی در این دیدار تاکید کرد که صلح فراگیر و راه‌حل عادلانه بهترین گزینه برای رفع همه مشکلات یمن است».

سخنگوی جنبش انصارالله در ادامه به نقل از سید عبدالملک الحوثی اعلام کرد که «گزینه نظامی و محاصره اقتصادی، هرگز منجر به برقراری صلح در یمن نخواهد شد».

رئیس هیات صنعاء در مذاکرات صلح یمن با اشاره به سفر نماینده سازمان ملل در امور یمن به صنعاء گفت که «مارتین گریفیتس امروز با سید عبدالملک الحوثی (رهبر انصارالله) دیدار و گفت‌وگو کرده است».

«مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن دیروز (یکشنبه) برای دیدار با مسئولان انصارالله وارد صنعاء شد. وبگاه «الخبر الیمنی» گزارش داد که گریفیتس دو روز پس از سفر به ریاض و دیدار با «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع سعودی وارد صنعاء شد.

وبگاه مذکور پس از مخابره این خبر گزارش داد که نماینده سازمان ملل در امور یمن که در سفرش به ریاض فقط با مسئولان سعودی و نه با هیچ یک از مسئولان دولت مستعفی یمن دیدار داشته، این بار «به احتمال قوی حامل پیامی از خود ریاض برای مسئولان انصارالله است»

فارس

پربیننده ترین خبرها