حمله شدید رییس مجلس رژیم صهیونیستی به نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا/ انتقاد سندرز از کمک های نظامی واشنگتن به تل آویو

حمله شدید رییس مجلس رژیم صهیونیستی به نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا/ انتقاد سندرز از کمک های نظامی واشنگتن به تل آویو
چهارشنبه 8 آبان 1398 - 11:57

انتقاد «برنی سندرز» نامزد ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از کمک‌های نظامی واشنگتن به اسراییل، با واکنش تند «یولی ادلشتین» رئیس مجلس رژیم صهیونیستی (کنِسِت) و «نیکی هیلی» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد روبرو شد.

العالم ـ آمریکا

برنی سندرز روز دوشنبه ششم آبان ماه در کنفرانس سالانه «جی استریت» ضمن انتقاد از کمک های نظامی دولت ترامپ به رژیم صهیونیستی گفت، که بخشی از این کمک ها باید صرف فعالیت های بشردوستانه در نوار غزه شود.

وی همچنین افزود: فلسطینی ها حق زندگی در آرامش و امنیت دارند و بخشی از کمک های نظامی ۳.۸ میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل باید به کمک های بشردوستانه در نوار غزه اختصاص یابد.

اما گفته های برنی سندرز با حمله شدید «یولی ادلشتین» رئیس مجلس رژیم صهیونیستی (کنِسِت) روبرو شد و وی از نامزد انتخابات ۲۰۲۰۲ آمریکا خواست از «مهمل گویی» دست بردارد.

به گزارش روز چهارشنبه رسانه های صهیونیستی همچون «اسراییل نشنال نیوز»، «یولی ادلشتین» در توئیتی نوشت: برنی سندرز از مهمل گفتن دست بردار، درست روز گذشته با نماینده اتحادیه اروپا در جریان بازدید از کنست ملاقات داشتم و به آنها درباره ادعاهای پوچ درخصوص وضعیت اقتصادی در باریکه غزه صحبت کردم.

وی در این توئیت افزود: زمان آن رسیده است که به این ادعاها پایان داده شود، آنها (غزه) همه چیز مورد نیاز را دارند بدان معنی پولی که برای منفعت عمومی اختصاص داده شده را برای حمله به دولت اسراییل به کار می برند.

به گزارش «اسراییل نشنال نیوز»، گفته های سندرز همچنین مورد انتقاد سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد قرار گرفت.

«نیکی هیلی» در توئیتی در انتقاد از سندرز نوشت: او (برنی سندرز) می خواهد تا پولی که به اسراییل جهت دفاع از خود در برابر تروریست ها داده می شود، بگیرد و آن را به غزه دهد، (جاییکه) توسط تروریست ها اداره می شود، چرا هیچ یک از نامزدهای ریاست جمهوری نمی گویند که وی اشتباه می کند.

طبق توافق صورت گرفته بین رژیم صهیونیستی و آمریکا در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، واشنگتن سالانه ۳.۸ میلیارد دلار به تل آویو کمک نظامی می کند.

به گزارش روزنامه تایمز آو اسراییل، سندرز وعده داد درصورت پیروزی در انتخابات آتی ریاست آمریکا، از کمک نظامی آمریکا به عنوان اهرمی برای کنار گذاشتن شهرک سازی توسط اسراییلی ها و ترغیب آنان برای ورود به مذاکرات صلح با فلسطینی ها استفاده کند.

سندرز همچنین گفته که کمک نظامی آمریکا را مشروط به اقدامات تل آویو برای رسیدن به راه حل دو دولتی و بهبود شرایط زندگی مردم در نوار غزه می گذارد.

این نامزد ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا خطاب به صهیونیست ها گفته، اگر کمک نظامی می خواهید باید روابط خود را از اساس با مردم غزه تغییر دهید.

به گزارش ایرنا، برخی دیگر از دموکرات ها در آمریکا نیز پیشنهاد توقف برخی کمک ها به رژیم صهیونیستی را داده اند تا این رژیم را برای مذاکرات صلح یا کنار گذاشتن طرح الحاق کرانه باختری تحت فشار بگذارند.

سندرز در سخنرانی خود نتانیاهو و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا را نیز فاسد خطاب کرده و گفته، یکی از آنها در آستانه استیضاح است و دیگری شاید سر از زندان در بیاورد. نمی دانم آنها به لحاظ درستکاری چقدر اعتبار دارند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۱۳ آبان سال ۱۳۹۹ (چهارم نوامبر ۲۰۲۰) برگزار خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها