تاکید فراکسیون «صادقون» بر ضرورت دور کردن شبح جنگ از سر عراق

تاکید فراکسیون «صادقون» بر ضرورت دور کردن شبح جنگ از سر عراق
چهارشنبه 8 آبان 1398 - 13:56

فراکسیون پارلمانی «صادقون» عراق بر ضرورت آرام‌سازی فضای موجود در عراق و تحقق مطالبات قانونی معترضان به منظور دور کردن شبح جنگ از سر این کشور تاکید کرد.

العالم - عراق

«سعد الخزعلی» نماینده فراکسیون «صادقون» در پارلمان عراق، چهارشنبه (امروز ۳۰ اکتبر) هشدار داد که کشورش به بهانه ایجاد اصلاحات مطلوب و سوار شدن بر موج تظاهرات‌، به سوی جنگ شیعی - شیعی سوق داده شود.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومة» تصریح کرد: تلاش‌هایی برای سوق دادن کشور به سوی جنگ شیعی - شیعی به بهانه ایجاد اصلاحات مطلوب و مهار موج تظاهرات‌های جاری، وجود دارد. باید اوضاع آرام شود و به منظور دور کردن شبح جنگ از سر عراق، قانون اجرا شود.

الخزعلی افزود: برخی کشورهای خارجی نقش زیادی در تامین مالی و تشدید طائفه‌گری به منظور کشاندن برخی استانهای عراق به درگیری‌های مسلحانه دارند.

نماینده فراکسیون صادقون وابسته به جنبش «عصائب اهل الحق» گفت که این فراکسیون، موافق آرام‌سازی وضعیت موجود و تلاش برای تحقق مطالبات معترضان و شکست توطئه‌های خرابکارانه خارجی است.

پیش از این نیز، منابع آگاه رسانه‌ای، ناآرامی‌های این روزهای عراق و به خشونت کشیده شدن آن در برخی استان‌ها را کودتایی طراحی شده از سوی آمریکا، امارات، عربستان و طرف‌هایی در کردستان توصیف کرده بودند.

فارس

پربیننده ترین خبرها