اردوغان: گشت مشترک با روسیه در شمال سوریه از جمعه آغاز می‌شود

اردوغان: گشت مشترک با روسیه در شمال سوریه از جمعه آغاز می‌شود
چهارشنبه 8 آبان 1398 - 15:01

رئیس جمهور ترکیه گفت: گشت مشترک نظامی با روسیه را در شمال سوریه از روز جمعه آغاز خواهیم کرد.

العالم - ترکیه

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در نشست هفتگی اعضای حزب عدالت و توسعه در مجلس با اشاره به توافق با روسیه برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه و متوقف کردن عملیات چشمه صلح گفت: از روز جمعه گشت مشترک با روسیه را آغاز خواهیم کرد و اگر در فاصله 30 کیلومتری حمله‌ای از سوی گروه‌های تروریستی انجام گیرد، آنچه را باید انجام خواهیم داد.

اردوغان یادآور شد: کوبانی نیز باید از تروریستها پاکسازی شده و تحت کنترل ما قرار بگیرد.

وی درباره عملیات چشمه صلح در شمال سوریه و واکنش پ ک ک نیز اظهار داشت: از آغاز عملیات چشمه صلح 700 حمله خارجی، به‌ ویژه توسط اعضای گروه تروریستی پ.ک.ک در اروپا علیه ترکیه صورت گرفت. بسیاری از مهاجمان، شرکای ما در ناتو هستند و برای عضویت در اتحادیه اروپا با آنها مذاکره داریم. بسیاری از این اقدامات خرابکارانه در این کشورها و با نظارت پلیس آنها صورت گرفت.

رئیس جمهور ترکیه در خصوص به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه از سوی مجلس آمریکا اظهار داشت: این موضوع باعث ناراحتی ما شده است. ما سالهاست می‌گوییم که این کار را به تاریخدانان واگذار کنید. گروهی از تاریخدانان تشکیل شود و این ماموریت به آنها واگذار شود و پس از آن سیاستمداران نشسته و تصمیم بگیرند. ما یک میلیون سند در این باره در اختیار داریم و اسناد را نیز از آرشیو خارج کرده‌ایم. این تصمیم شما را ما به رسمیت نمی‌شناسیم.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها