تازه‌ترین اخبار از تظاهرات در عراق؛

حضور نماینده سازمان ملل در میان معترضان عراقی/ فرماندهی عملیات بغداد: از روز جمعه تاکنون، نیروهای امنیتی یک گلوله هم به سوی تظاهرات‌کنندگان شلیک نکرده‌ است

حضور نماینده سازمان ملل در میان معترضان عراقی/ فرماندهی عملیات بغداد: از روز جمعه تاکنون، نیروهای امنیتی یک گلوله هم به سوی تظاهرات‌کنندگان شلیک نکرده‌ است
چهارشنبه 8 آبان 1398 - 16:21

بغداد و نزدیک به ده استان جنوبی و مرکزی عراق امروز برای ششمین روز متوالی شاهد تظاهرات های مردمی در اعتراض به فساد و نقصان خدمات‌رسانی بود.

العالم _ عراق

تظاهرات مردمی عراق که دور دوم آن از روز جمعه (۲۵ اکتبر جاری)، آغاز شده، برای ششمین روز متوالی در بغداد و نزدیک به ۱۰ استان دیگر ادامه یافت.

سرلشکر ستاد «قیس المحمداوی» فرماندهی عملیات بغداد نیز از تظاهرات‌کنندگان خواست تا از نزدیک شدن به ایست‌های بازرسی امنیتی ایجاد شده در پل «الجمهوریه» خودداری کنند.

وی با تایید حق آزادی بیان تظاهرات‌کنندگان گفت که به منظور حفظ امنیت معترضان، آنها می‌توانند در میدان التحریر تظاهرات کنند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «الدجله»، فرماندهی عملیات بغداد تصریح کرد که از روز جمعه گذشته تاکنون، نیروهای امنیتی حتی یک گلوله به سوی تظاهرات‌کنندگان شلیک نکرده‌اند.

حضور نماینده سازمان ملل در میان معترضان عراقی

در ادامه تظاهرات‌ها در پایتخت عراق، امروز «جنین هنیس پلاسخارت» فرستاده ویژه سازمان ملل نیز خود را به میدان التحریر رساند تا از نزدیک در جریان اعتراض‌ها و عملکرد نیروهای امنیتی قرار گیرد و با معترضان سخن بگوید.

وی در گفت‌وگو با معترضان، انجام یک گفت‌وگوی ملی برای پاسخگویی فوری به مطالبات مردم و برون رفت از حلقه خشونت و اتحاد در مقابل شکاف ایجاد شده را خواستار شد.

از سوی دیگر، مقامات عراقی اعلام کردند که از امروز فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی را که از دوم اکتبر و در جریان دور نخست تظاهرات‌های مردمی اجرایی شده بود، لغو کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، شهرهای جنوبی «میسان»، «السماوة»، «الناصریه» و «البصره» نیز امروز شاهد تظاهرات‌های مردمی علیه فساد و عدم خدمات‌رسانی بود.

امروز همچنین در سه شهر استان دیالی، پس از لغو مقررات منع آمد و شد، تظاهرات‌های دانشجویی از سر گرفته شد.

یک راهپیمایی دانشجویی نیز به سوی میدان «التربیة» در کربلای معلی آغاز شد و هزاران دانشجو و دانش آموز نیز برای سومین روز متوالی در تظاهرات‌های «الدیوانیة» شرکت کردند.

پربیننده ترین خبرها