استعفای الحریری؛ تحت فشار مردم یا نتیجه فشارهای خارجی؟

استعفای الحریری؛ تحت فشار مردم یا نتیجه فشارهای خارجی؟
چهارشنبه 8 آبان 1398 - 19:39

در 13همین روز از اعتراض های مردمی در لبنان، سعد الحریری نخست وزیر این کشور استعفای خود را اعلام کرد و تشدید بحران داخلی را علت استعفای خود دانست.

العالم با خبرنگاران العالم

برخی ها معتقدند که استعفای الحریری فقط به دلایل داخلی نبوده است، بلکه در نتیجه تشدید فشارهای منطقه ای و بین المللی بر وی بوده است.

"حسن مراد" وزیر مشاور در دولت مستعفی لبنان در گفت و گو با خبرنگار شبکه العالم در بیروت پایتخت این کشور گفت: درست است که فشارهای منطقه ای و نه مردم بر این مساله تاثیرگذار بوده است، اما ما در کنار مردم هستیم و از خواسته هایشان حمایت می کنیم و سعد الحریری نخست وزیر طرح هایی را برای آرام کردن مردم داشت، ولی برخی ها با طرح های وی مخالف بودند و به دنبال راه حل هایی بودند که به اعتقاد من ، خود الحریری هم با آن مخالف بود. کمی قبل از استعفای سعد الحریری، اتفاق هایی افتاد و اعتراض های بحق مردم در لبنان به درگیری های میان آنان تبدیل شد.

خبرنگار العالم در ادامه گزارش خود آورده است: در نتیجه درگیری میان طرفداران و مخالفان در مرکز بیروت در محل تحصن ها، راه ها بسته شد و فعالیت های اقتصادی مختل گردید. این وضعیت، مسئولان لبنانی را بر آن داشت که برای خارج کردن کشور از این وضعیت تعجیل کنند. با تلاش گروه های سیاسی مشخص برای مصادره تحرکات مردمی و سیاسی کردن آن به نفع خود، اوضاع متشنج تر شد.

پربیننده ترین خبرها