ادعای امارات درباره بازگشت نیروهایش از عدن و واگذاری کنترل این شهر به عربستان

ادعای امارات درباره بازگشت نیروهایش از عدن و واگذاری کنترل این شهر به عربستان
چهارشنبه 8 آبان 1398 - 20:19

امارات مدعی شد که نیروهای این کشور در عدن به امارات بازگشته اند و کنترل اوضاع عدن را به عربستان سعودی واگذار کرده اند.

العالم - یمن

خبرگزاری رسمی امارات (وام) به نقل از فرماندهی کل نیروهای مسلح این کشور، مدعی بازگشت نیروهای اماراتی از عدن در جنوب یمن شد.

بر اساس این گزارش، فرماندهی کل نیروهای مسلح امارات امروز در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای اماراتی پس از به پایان رساندن مراحل آزاد سازی و تامین امنیت عدن ، طبق طرح های استراتژیک فرماندهی ائتلاف عربی، عدن را به نیروهای سعودی و یمنی تحویل دادند و در نتیجه، این نیروها، ماموریت تامین امنیت این شهر و "حفظ دستاوردهای حاصله " را در آن جا برعهده می گیرند.

این اولین باری نیست که امارات مدعی می شود نیروهایش از یمن به ویژه از شهر عدن خارج می شوند.

عدن صحنه تبادل حملات هوایی عربستان سعودی و امارات علیه شبه نظامیان عبدربه منصور هادی (تحت حمایت عربستان) و نیروهای موسوم به کمربند امنیتی یا شبه نظامیان انتقالی جنوب ( تحت حمایت امارات بوده است.

امارات درحالی از بازگشت نیروهای خود از عدن به کشور خبر داده است، که توافقی موسوم به توافق ریاض حاصل شده است.

به موجب این توافق، امارات و عربستان به نوبت، فرماندهی شبه نظامیان در عدن را برعهده دارند، اما این توافق، با مخالفت مردمی مواجه شد وموجب اختلافاتی در دولت مستعفی هادی شد ، به طوری که احمد المسیری وزیر کشور دولت مستعفی هادی، با پیش نویس این توافق مخالفت کرد وخواهان پایبندی به آنچه آنرا آرمان های ملی نامید، شد.

وزیر کشور دولت مستعفی یمن همچنین خواهان مجازات کسانی شد که آن ها را کودتاگر و شورشی خواند.( با اشاره به شورای انتقالی جنوب)

وی همچنین با هر دولتی که عربستان و امارات بر آن حکومت کنند، مخالفت کرد.

نگرانی هایی درباره سرنوشت افرادی که در زندان های تحت کنترل امارات در عدن ناپدید شده اند، وجود دارد و انجمن مادران افراد مخفی و ربوده شده بیم آن دارند که امارات، این افراد را نابود کرده تا از دست آن ها خلاص شود.

پربیننده ترین خبرها