ورود دومین کاروان نظامی سعودی به همراه نظامیانی از بحرین، به عدن/ تقسیم قدرت در جنوب یمن میان عربستان و امارات

ورود دومین کاروان نظامی سعودی به همراه نظامیانی از بحرین، به عدن/ تقسیم قدرت در جنوب یمن میان عربستان و امارات
چهارشنبه 8 آبان 1398 - 11:06

در آستانه امضا شدن توافق عربستان و امارات برای تقسیم قدرت در شهر عدن در جنوب یمن، دومین کاروان نظامیان و تجهیزات سعودی که نیروهای بحرینی هم در میانشان حضور دارند، وارد عدن شد.

العالم - یمن

بعد از آنکه روز سه‌شنبه (هفتم آبان) یک منبع آگاه در دولت محلی شهر «عدن» -در جنوب یمن- از ورود کاروانی از نظامیان سعودی به همراه تجهیزات به این شهر خبر داد، کاروان دوم نیز سه‌شنبه شب به این شهر رسید.

هم‌زمان با توافق ریاض و ابوظبی برای تقسیم قدرت در «عدن» که به توافقی در ریاض منجر شده و قرار است فردا امضا شود، خبرگزاری آناتولی امروز چهارشنبه از ورود دومین کاروان نظامی سعودی به جنوب یمن در شهر عدن خبر داد.

آناتولی نوشت: سه‌شنبه شب، کاروان دوم نیروهای نظامی سعودی، در چارچوب روند تبادل [قدرت] که اخیرا بین عربستان و امارات صورت گرفت، وارد عدن، پایتخت موقت دولت [مستعفی] یمن شد.

کاروان اول، بامداد دوشنبه وارد بندر عدن شده بود. رسانه‌های یمنی از جمله «عدن السبق»‌ دیروز گزارش داده بود که کشتی بزرگی حامل کانتینرهایی وارد آب‌های ساحلی شهر المعلا در استان عدن شد و صدها سرباز و افسر سعودی به همراه ده‌ها خودرو زرهی و تجهیزات جدید، آن راه همراهی می‌کردند.

یک منبع محلی به خبرگزاری آناتولی گفت، کاروان دوم نیروهای سعودی وارد بندر شهر شده و نیروهای بحرینی هم در میان آنان حضور دارند. این منبع که خواست نامش فاش نشود، توضیح داد، «کاروان سعودی به محض رسیدن، عازم مقر ائتلاف عربی در شهر البریقه در غرب استان عدن شد».

هفته گذشته نیز امارات، طبق توافقی که با عربستان بر سر عدن کرد، سلاح‌ها و تجهیزات نظامی خود را از مقر ائتلاف عربی در شهر البریقه بیرون برده و فرودگاه این شهر را تحویل نظامیان سعودی داده بود.

علاوه بر فرودگاه بین‌المللی عدن، نظامیان امارات و شبه‌نظامیان متحد آن، مقرهای مهم دیگر مثل کاخ ریاست جمهوری معاشیق و بندر عدن را تحویل نظامیان سعوی و نیروهای متحد آن، داده بودند.

به گزارش فارس؛ مرداد ماه گذشته، عدن، جایی که پایتخت موقت دولت مستعفی به ریاست عبد ربه منصور هادی نامیده می‌شود، شاهد اوج درگیری و جنگ متحدان و نواب امارات و عربستان بود و درگیری از آنجا آغاز شد که شبه‌نظامیان تحت امر امارات (المجلس الانتقالی الجنوبی / شورای انتقالی) به مواضع نظامیان وابسته به دولت هادی (متحد عربستان) حمله کردند و عدن را تحت کنترل گرفتند اما سرانجام بعد از توافق امارات و عربستان، قدرت در این شهر تقسیم شد.

پربیننده ترین خبرها