دلایل توصیه رهبر انقلاب به ملت های عراق و لبنان

دلایل توصیه رهبر انقلاب به ملت های عراق و لبنان
چهارشنبه 8 آبان 1398 - 22:55

خبر:

حضرت آیت الله خامنه‌ای در سخنانی، با اشاره به طراحی دشمنان برای سلب امنیت از برخی کشورهای منطقه، گفتند: دلسوزان عراق و لبنان بدانند اولویت اصلی آنان، علاج ناامنی است و مردم این کشورها نیز بدانند مطالبات بحق آنها فقط در چارچوب ساختارهای قانونی قابل تامین است.

تحلیل:

- آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی توصیه کردند، در واقع خواسته هر شهروند ایرانی است، زیرا عراق و لبنان، جایگاهی ویژه در قلب ایرانی ها دارند و همین جایگاه باعث شد زمانی که عناصر وهابی داعش امنیت کشورهای منطقه و ملت های آن به ویژه عراق و لبنان را تهدید کردند، ایرانی ها از جان خود مایه بگذارند.

- رهبر انقلاب اسلامی مسئولیت حفظ امنیت را مسئولیتی مقدس و حساس می دانند، این توصیف به جاست ، زیرا تجربه یک دهه اخیر در منطقه ثابت کرده است که دشمنان ملت‌ها، هدف خود را گسترش ناآرامی و اخلال در امنیت و ثبات کشورها می دانند و متاسفانه، برخی از کشورها بهای سنگینی را از وضعیت فعلی و آینده خود به خاطر فروپاشی امنیتی می پردازند.

- توجه ایران به امنیت لبنان و عراق، ناشی از تجربه ای است که ملت ایران چند سال پیش با آن مواجه بود. قدرت هایی که امروز چشم به تمامیت عراق و لبنان دوخته اند در روزگاری نه چندان دور چشم طمع به ایران داشتند که البته نقشه شوم آنها با عنایت پروردگار، درایت رهبری و مسئولین نظام و حضور به موقع مردم در صحنه نابود شد.

- موفقیت ائتلاف آمریکا، رژیم صهیونیستی و سعودی در تحقق اهداف خود که همان چپاول ثروت‌ ملت هاست، از طریق ضربه زدن به امنیت و ثبات برخی از کشورهای اسلامی به دست می آید چنانکه در لیبی و سوریه و یمن شاهد اقدامات پلید آنها بودیم و حالا آنها به دنبال تکرار این سناریو در کشورهای دیگر هستند و به نظر می رسد که عراق و لبنان در صدر توجه این ائتلاف قرار گرفته اند.

- ناآرامی به سلاحی در دستان دشمنان تبدیل شد که از آن برای تسلیم کشورهایی که مقاومت کردند، استفاده می کنند ، ائتلاف متجاوزین تلاش می کنند تا علاوه بر تسلیم این کشورها، آن ها را به کشوری شکست خورده تبدیل کنند، از این رو، آمریکا و سرویس های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و غرب از هیچ تلاشی برای استفاده از سلاح ناآرامی و آشوب علیه ملت ها دریغ نمی کنند و در این میان از حمایت مالی کشورهای ثروتمند و رجعت‌گرای عربی استفاده می کنند و این سلاح، بدترین و خطرناک ترین سلاحی است که ممکن است علیه یک ملت استفاده شود.

- تاکید بر اهمیت امنیت و ثبات به هیچ وجه بدین معنا نیست که ملت ها در برابر ظلم تسلیم شوند یا اینکه در برابر فساد و فاسدان سهل انگاری کنند، ریشه کنی ظلم و ستم، ضرورتی دینی و انسانی است که اقتضای شرایط است اما افراد دلسوز در عراق و لبنان در حالی که برای تحقق خواسته های مشروع خود از جمله ازادی و کرامت انسانی وعدالت اجتماعی تلاش می کنند، باید امنیت را در اولویت قرار دهند.

پربیننده ترین خبرها